Mercedes повишава продажбите на EV с две трети през Q3
Продажбите на електрически автомобили на Mercedes-Benz Cars достигнаха 61 600 единици през третото тримесечие, което е с 66% повече в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Продажбите на BEV се движат основно от по-достъпните модели.
mercedes-benz.com, mercedes-benz.com (микробуси)
Според Mercedes Benz двата най-малки електрически автомобила със звездата, EQA и EQB, остават „истински хитове в продажбите“ – въпреки или точно поради актуализацията на модела през август. В случая с EQA, ръстът спрямо Q3 2022 г. беше 108 процента, EQB успя да се увеличи с 96 процента – с други думи, и в двата случая продажбите на практика са се удвоили. Базираната в Щутгарт компания обаче не посочва абсолютните данни за продажбите на двата модела.
Продажбите на Smart – сега с изцяло електрическо портфолио – също са се удвоили с увеличение от 107 процента. През третото тримесечие на 2023 г. са продадени 3900 Smarts, което в момента е само електрически SUV №1. Свързаното SUV купе, #3, вече е оценено, но доставките не се очаква да започнат преди четвъртото тримесечие. Ако изключим тези 3900 електрически Smarts, оставаме с 57 700 електрически коли, продадени от марката Mercedes Benz.
Mercedes също предостави конкретни данни за продажбите на EQS и EQS SUV с 26 300 единици (+53 процента), но този брой не е продаден само през третото тримесечие, а в хода на годината досега. От началото на януари 174 500 BEV са продадени от Mercedes-Benz Cars (включително Smart) и 160 300 единици от Mercedes-Benz Passenger Cars. В сравнение с Q1-Q3 2022 (с 81 600 електрически коли по това време), това означава увеличение от 97 процента.
В сравнение с второто тримесечие продажбите на пътнически автомобили Mercedes Benz xEV са нараснали с 19% до 98 400 единици през третото тримесечие, включително plug-in хибриди. Това означава, че сега по пътищата има повече от 1 милион електрически и хибридни превозни средства от Mercedes-Benz Passenger Cars.
При всички видове задвижване Mercedes Benz Cars е с 510 600 автомобила през Q3 на 2023 г., което е минус от четири процента. Електрическият дял, включително Smart, е 12,0 процента. От началото на годината производителят е продал 1 529 800 автомобила, 174 500 от които са изцяло електрически – това съответства на BEV дял от 11,4 процента.
С 6300 продадени електрически ванове през третото тримесечие, подразделението за ванове на Mercedes Benz отбеляза увеличение на продажбите от 105 процента в сравнение със същия период на миналата година. Делът на електрическите превозни средства обаче е едва 6,0 процента.
„Клиентите продължават да желаят нашите продукти дори в нестабилна пазарна среда, като автомобилите от най-висок клас се оказват популярни и в изцяло електрическия сегмент, особено с EQS SUV“, казва Брита Сийгер, член на борда на Mercedes, отговарящ за продажбите. „В същото време се подготвяме да поставим нови стандарти и в други сегменти. На изложението IAA в Мюнхен представихме новата концепция CLA Class и дадохме първо впечатление за това как ще издигнем електрическото изживяване за нашите клиенти на ново ниво.“
Преди дни BMW Group също представи своите данни за продажбите за третото тримесечие. Базираната в Мюнхен компания изпреварва тази от Щутгарт по всички ключови показатели – общи продажби, продажби на BEV, дял на BEV.