Архив

Заводът на BMW Group в Лайпциг започва производството на две марки, три задвижвания на една и съща линия

Със своите гъвкави структури за сглобяване заводът там може да произвежда две марки с три различни задвижвания – с горене, plug-in хибрид и напълно електрически на една и съща производствена линия

greencarcongress.com, 12 ноември 2023 г., със съкр.

Стартът на производството на MINI Countryman бележи редица първи неща и етапи за завода на BMW Group вmini Лайпциг: за първи път модел MINI се произвежда в Германия – на същата производствена линия като BMW Серия 1 и Серия 2. Всичко това е възможно благодарение на гъвкавите структури и развитие на завода.

През последните пет години BMW Group инвестира 700 милиона евро, за да подготви Лайпциг за увеличени обеми на превозните средства и да го адаптира към специфичните изисквания на MINI. До края на 2024 г. работната сила в производството ще се увеличи с повече от 900. Освен това новото MINI Countryman е катализатор за иновации в устойчивото производство.

„Чрез стартирането на производството на MINI Countryman тук, в Лайпциг, ние въвеждаме мултибрандови операции в нашата гъвкава производствена система. Заводът в Лайпциг също така предлага редица акценти по отношение на опазването на ресурсите в производството, предоставяйки допълнително доказателство за успешното внедряване на нашия дългосрочен генерален план: BMW iFACTORY.“, каза Милан Неделкович, член на борда за производство.

Със своите гъвкави структури за сглобяване заводът в Лайпциг е в състояние да произвежда две марки с три различни задвижвания – с горене, plug-in хибрид и напълно електрически – всички на една и съща производствена линия. Третото поколение на MINI Countryman ще се предлага с бензиново, дизелово или изцяло електрическо задвижване, като високоволтовите батерии за MINI Countryman Electric също се произвеждат в Лайпциг. Ще достигне до дилърите на 17 февруари 2024 г.

BMW Group инвестира около 500 милиона евро в Лайпциг, за да увеличи производствения обем на нови модели. От 2018 г. насам каросерията, боядисването, монтажът и логистиката претърпяха обширни допълнения и надстройки, като производственият капацитет се увеличи от 250 000 единици преди това до 350 000 единици годишно в момента.

За да адаптира производствената система към специфичните изисквания на MINI, BMW Group инвестира около 200 милиона евро. Първоначално приблизително 100 автомобила MINI Countryman на ден ще слизат от производствените линии, като през следващата година броят им ще достигне 500 – в допълнение към почти 1000 автомобила BMW, които вече излизат от завода всеки ден. Това не само ще осигури съществуващи работни места, но и ще създаде до 900 нови само в производството на превозни средства.

Електромобилността и производството на MINI стимулират развитието. Друг важен крайъгълен камък в развитието и разширяването на завода в Лайпциг е преходът му към електромобилност.

„Лайпциг остава електрически. С BMW i3 и i8 бяхме в авангарда на е-мобилността в BMW Group и от 2024 г. ще произвеждаме следващия си напълно електрически автомобил: MINI Countryman Electric. Ние също ще произвеждаме високоволтовите батерии за него вътрешно.“, каза Петра Петерхенсел, директор на завода.

От следващата година заводът на BMW Group в Лайпциг ще управлява целия производствен процес за настоящото пето поколение високоволтови батерии. Състои се от три етапа: покритие на клетката, производство на модул и сглобяване на батерията. Петте линии за клетъчно покритие, трите линии за производство на модули и първите линии за сглобяване на високоволтови батерии са в процес на пускане в експлоатация, като втората линия за сглобяване на батерии с високо напрежение е планирана за стартиране през 2024 г.

Капацитетът за производство на електронни компоненти също се увеличава от 2021 г. насам, което прави завода в Лайпциг важен доставчик в производствената мрежа на BMW. Частите се използват в изцяло електрически автомобили като BMW iX1, BMW i4, BMW i5 и BMW iX. Производството на електронни компоненти в Лайпциг в момента дава работа на над 800 души и има планове за по-нататъшно развитие с инвестиции на обща стойност над 800 милиона евро.