BMW започва производството на автомобили Mini в Германия
BMW стартира серийно производство на новото Mini Countryman и неговото изцяло електрическо разклонение в Лайпциг. За първи път модел Mini се прави в Германия. Новият Mini Countryman е планиран да се появи в дилърите на 17 февруари 2024 г.
bmwgroup.com
„Това е и първият път, когато BMW Group произвежда автомобили Mini и BMW в една фабрика. Mini Countryman вече слиза от същата поточна линия като BMW Серия 1, BMW Серия 2 Гран Купе и BMW Серия 2 Active Tourer.“, каза Милан Неделкович, член на борда за производство, нарича това „мултибрандови операции“ на гъвкава производствена система като част от дългосрочна стратегия за BMW iFactory.
Групата е инвестирала около половин милиард евро в Лайпциг, за да увеличи производствения обем на нови модели. Третото поколение Mini Countryman, представено на тазгодишното IAA, ще се предлага с бензиново, дизелово или изцяло електрическо задвижване, като високоволтовите батерии за Mini Countryman Electric също се произвеждат в Лайпциг.
За да адаптира производствената система към специфичните изисквания на Mini, BMW Group инвестира около 200 милиона евро. Първоначално ок. 100 автомобила Mini Countryman на ден ще слизат от производствените линии, като броят им ще достигне 500 през следващата година – в допълнение към почти 1000 автомобила BMW, които вече излизат от завода всеки ден. Компанията не прогнозира колко ще бъдат електрически.
„Лайпциг остава електрически“, казва Петра Петерхенсел, директор на завода. „С BMW i3 и i8 ние бяхме в авангарда на е-мобилността в BMW Group и от 2024 г. ще произвеждаме следващия си напълно електрически автомобил: Mini Countryman Electric. Ние също така ще произвеждаме високоволтовите батерии за него.“
Производственият процес за настоящото пето поколение високоволтови батерии включва покритие на клетките, производство на модули и сглобяване на батерии. Всички линии са в процес на пускане в експлоатация, като втората линия за сглобяване на батерии с високо напрежение е планирана за пускане през 2024 г.
Капацитетът за производство на електронни компоненти също се увеличава от 2021 г. насам, което превръща завода в Лайпциг във „важен доставчик в производствената мрежа на BMW“, според групата. Частите се използват в изцяло електрически автомобили като BMW iX1, BMW i4, BMW i5 и BMW iX. В звеното за компоненти в Лайпциг в момента работят над 800 души и има планове за по-нататъшно развитие с инвестиции на обща стойност над 800 милиона евро. Освен това новото Mini ще създаде 900 нови работни места само в производството на автомобили.
След като производството на Mini се премести на континента, какво ще дойде от Mini Oxford?
Традиционният дом на Mini също е подложен на модернизация, след като BMW отрече слуховете, че може изцяло да намали производството в Обединеното кралство. Вместо това Групата потвърди плановете през септември, че BMW ще инвестира £600 милиона в производството на автомобили с марката Mini в Обединеното кралство и в превръщането на местоположението само в EV. Заводът в Оксфорд се готви да произвежда два нови изцяло електрически модела Mini от 2026 г. и изключително електрически модели от 2030 г.Това обаче са Mini Cooper с 3 врати, представен наскоро на изложението IAA Mobility и компактният кросоувър Mini Aceman, а не Mini Countryman.
Както и в Лайпциг, заводът в Оксфорд също може да произвежда модели с двигател ICE и EV. В момента това са Clubman с конвенционални двигатели, както и Mini Electric. От 2024 г. заводът ще произвежда следващото поколение автомобили ICE, както и новия Mini Convertible, преди да добави двата гореспоменати напълно електрически модела през 2026 г.
По това време BMW добави целеви производствен капацитет от около 200 000 автомобила годишно. Автомобилният производител настоява, че ще инвестира повече от £3 милиарда (около €3,5 милиарда) в заводите си в Обединеното кралство в Суиндън, Хамс Хол и Оксфорд до 2030 г.
Що се отнася до новото Mini Countryman от Лайпциг, BMW ще предлага електрическата версия като модел с предно и задвижване на всички колела. Едномоторният Mini Countryman E доставя 150 кВт мощност, 250 Нм въртящ момент и 8,6 секунди за спринта до 100 км в час. Countryman SE ALL4 със задвижване на четирите колела е базиран на BMW iX1 xDrive30: тук са налични 230 кВт и с 494 Нм въртящ момент той достига трицифрени скорости за 5,6 секунди. Докато моделът с предно задвижване може да измине 462 километра с едно зареждане на батерията, според WLTP, моделът със задвижване на всички колела има пробег от 433 километра. И в двата случая е инсталирана батерия с капацитет 66,5 кВтч.
За разлика от Mini Cooper, новият електрически Countryman може да се зарежда с до 22 кВт AC. Възможно е бързо зареждане на DC зарядна точка с пикова мощност до 130 кВт; тук също Mini заявява „малко под 30 минути“ за стандартния процес на зареждане от десет до 80 процента. Countryman разполага и с предварителна подготовка на батерията чрез навигационната система, а моделът има и функция Plug&Charge.
Цените също вече са известни: Countryman E започва от 43 500 евро, докато моделът със задвижване на четирите колела ще струва с 6 000 евро повече – т.е. поне 49 500 евро.