Архив

BMW вече не произвежда двигатели с вътрешно горене в Германия

BMW прекрати производството на двигатели с вътрешно горене в основния си завод в Мюнхен. Дълго обявената стъпка беше предприета, за да се освободи място за производство на електрически автомобили в баварския завод.

br.de (на немски), 13.11.2023 г.

Производителят изцяло премести производството на двигатели с вътрешно горене в Steyr в Австрия и Hams Hallbmw-muenchen-2020-01-min-1400x700 във Великобритания. BMW обяви този ход през ноември 2020 г. и последният осем цилиндров двигател беше сглобен в завода в Мюнхен през ноември 2023 г. След 60 години производство на двигатели в Мюнхен, това е повратна точка за Bayerische Motorenwerke.

Последният ще бъде преустроен за производство на електромобили. Изцяло електрическото BMW i4 се произвежда в Мюнхен от октомври 2021 г. Както беше съобщено, Новата класа (Neue Klasse) също ще излезе от производствената линия в главния завод от 2026 г. BMW инвестира около 400 милиона евро в преобразуването на съществуваща линия за сглобяване на двигатели за конструиране на превозни средства.

1200 служители, които преди са работили в конструирането на двигатели, сега ще бъдат преквалифицирани и разположени в други области в бъдеще – или в завода в Мюнхен, или в други локации на BMW. Работническият съвет изрично приветства решението и многомилионната инвестиция през 2020 г. и говори за „модел за подражание за успешно организирана трансформация в германската индустрия“.

С реорганизацията на главния завод в Мюнхен баварската производствена мрежа на BMW за електрически автомобили придобива по-нататъшна форма. i4 вече се произвежда в Мюнхен, докато iX, i7 и i5 излизат от производствената линия в Dingolfing.

Електрическите SUV iX1 и iX2 се произвеждат в Регенсбург, а други заводи също участват в производството на компоненти – производството на електрически задвижвания се намира в Динголфинг например. А в завода във Вакерсдорф се изгражда център за тестване на батерии.

В края на септември жителите на германската община Щраскирхен също решиха на референдум, че на BMW трябва да бъде разрешено да построи там планирания завод за сглобяване на батерии. В бъдеще BMW ще сглобява доставените акумулаторни клетки в готови за инсталиране акумулаторни пакети централно на обекта и след това ще ги разпространява до съседните заводи за автомобили.