Renault завършва отделянето на своето EV подразделение Ampere
Renault официално основа своето подразделение за електрически автомобили Ampere. Новото звено, ръководено от Лука де Мео, стартира с обещанието „да демократизира електромобилите в Европа“. Вече е разкрито и логото на марката.
media.renaultgroup.com
Renault за първи път потвърди през май 2022 г., че обмисля отделяне на своя бизнес с електромобили. Година и
половина по-късно, на 1 ноември, френският автомобилен производител основава Ampere. Операцията на единадесет обекта във Франция е прехвърлена на новата, независима компания, включително четири промишлени завода: клъстерът ElectriCity eMobility в Северна Франция, който включва заводите Douai, Maubeuge и Ruitz, както и фабриката в Cléon.
Според придружаващото съобщение за пресата в Ampere работят над 11 000 души, 35 процента от които са инженери. Ръководният екип, ръководен от де Мео, се състои от „Корпоративна“ група с шест члена и група „Технологии и операции“ с единадесет мениджъри.
Задачата на мениджърския екип е не само да прокара Ampere в областта на електрическите задвижвания, но и да го превърне във важен играч в софтуерно дефинираните превозни средства. Той иска да стане „първият европейски EV и софтуерен играч“.
Със собствената си електронна мобилност и разработка на софтуер и едновременен достъп до индустриалните ресурси на Renault, основната цел на Ampere е да намали разходите за следващото поколение електромобили; в предишни изявления беше поставена цел от 40 процента.
Ampere се стреми към среден годишен темп на растеж на продажбите от 30 процента до 2030 г. Тъй като 80 процента от инвестициите вече са направени, Ampere ще бъде печеливша до 2025 г. и ще постигне двуцифрен марж до 2030 г.
Въпреки че Ampere вече е организационно отделена от Renault Group, структурата на собствеността все още не е променена: Ampere остава 100 процента в ръцете на Groupe Renault. Голямата стъпка към фондовия пазар ще бъде извършена няколко месеца по-късно: акциите на Ampere ще се търгуват през пролетта на 2024 г., както каза изпълнителният директор на Renault Лука де Мео пред френската телевизия BFM преди няколко месеца. Той не уточни точната дата за IPO-то.
Ето защо висшето ръководство на Renault иска да осигури известна степен на гъвкавост, за да намери точното време от тяхна гледна точка. Двама инвеститори за IPO вече са финализирани: партньорът на Алианса Nissan ще инвестира до 600 милиона евро в Ampere в замяна на място в борда на директорите. Mitsubishi Motors ще влее максимум 200 милиона евро в компанията.
IPO не се споменава в настоящото съобщение. Лука де Мео прави доста общо изявление: „Създаване на нов модел на компания, специализирана в електрически превозни средства и работещ софтуер от днес: Как по-добре да илюстрираме нашата революция и смелостта на нашите екипи? (…) Пътната карта, преследвана от Ampere, отразява предизвикателните амбиции на Групата и аз съм изключително горд да направя тази важна стъпка напред.“
Между другото, логото на Ampere, което сега се показва за първи път, се основава на формата на диаманта, дългогодишният символ на Renault. Това обаче се състои от много малки диаманти, които са подредени по такъв начин, че да предадат идеята за „вечно движение и изкачване нагоре към обща цел“.