Архив

Fiat отвари книги за поръчки за своите ревизирани електрически ванове

Fiat Professional отвори преди известно време поръчки за обновената си моделна гама в първите европейски страни. Новите издания на E-Ducato, E-Doblò и E-Scudo, представени неотдавна, заедно с ванове и транспортьори от други марки Stellantis, вече могат да бъдат поръчани в Италия и Франция.

stellantis.com, fiatprofessional.com

В Италия E-Doblò започва от 31 600 евро като ван. С купето “Crew Cab” струва поне 34 250 евро. E-Ducato сfiat-e-scudo-e-boxer-e-doblo-e-transporter-electric-transporter-italien-italy-2023-01-min-1400x933 новата 110 кВтч батерия започва от 53 000 евро, въпреки че само шасито с единична кабина се предлага на тази цена.

Шасито с кабина за екипаж започва от 55 400 евро, докато най-евтиният панелен ван е обявен за 55 700 евро. Със седалки за превоз на пътници, E-Ducato с новия си задвижващ агрегат от 200 кВт струва поне 56 200 евро. E-Scudo все още не беше посочен в италианския конфигуратор към момента на публикуване на тази статия.

Във френския конфигуратор на Fiat Professional E-Doblò се предлага на цени, започващи от 32 900 евро, т.е. с 1300 евро по-скъпо, отколкото в Италия. Въпреки това, E-Scudo вече е в списъка във Франция: С батерия от 50 кВтч, моделът се предлага от 39 300 евро, за които вече се предлага моделът M – късото S тяло с дължина 4,60 метра вече не се предлага. Вариантът с голямата 75 кВтч батерия се предлага във Франция от 43 900 евро. Всички посочени цени са нетни.

За съжаление, цените на новото E-Ducato във Франция все още бяха скрити в конфигуратора. В момента е възможно да се филтрира само между предишните варианти на батерии с 47 или 79 кВтч. Ревизираният модел обаче се предлага само с батерията от 110 кВтчч, спомената по-горе.

Stellantis представи новия E-Ducato и другите модели на своя „Ден на амбицията на търговските превозни средства“ през октомври. Въпреки това не всички технически подробности бяха обяснени, а съобщенията от отделните марки Stellantis също оставиха някои въпроси относно задвижващата система без отговор.

Например, E-Doblò и E-Scudo ще запазят познатата мощност от 100 кВт. Fiat Professional обаче сега говори за нова „вътрешна електрическа версия“ – така че вероятно ще бъде версия със 100 кВт на вътрешната разработка на Stellantis и Nidec. При моделите леки автомобили това задвижване се предлага със 115 кВт.

Тъй като се казва, че това задвижване е значително по-ефективно от предишното EMR3 от Vitesco Technologies, обхватът на панелния ван се увеличава с 50 километра до 330 километра (също благодарение на други мерки като термопомпа). За сравнение, средният ван E-Scudo има пробег с 20 километра повече, т.е. до 350 километра.

Големият Fiat E-Ducato и сродните му модели вече имат пробег до 420 километра с батерия от 110 кВтч – по-специално във варианта L3H2 Panel Van. Въпреки това, поради различните тела и тегло, обхватът може да варира значително в зависимост от варианта. DC зарядната мощност до 150 кВт и задвижващата мощност от 200 кВт са стандартизирани за всички варианти.

Следващите пазари ще бъдат Германия, страните от Бенелюкс, Испания, Португалия, Холандия, Полша, Обединеното кралство и Австрия, както обяви Fiat Professional. (Базовите) цени в тези страни все още не са известни.