Архив

Hongqi H5 е китайският конкурент на BMW Серия 5, базиран на платформата Mazda6

Вече във второто си поколение седанът се продава с двигатели с турбо и хибридни двигатели.

motor1.com/news

Автомобилната индустрия в Китай се разви значително от годините, когато произвеждаше само евтини копияHongqi_H5_II_IMG031 на автомобили от чуждестранни производители до наши дни. Има наистина добри продукти, идващи от Народната република, а марката Hongqi е сред онези компании, които произвеждат едни от най-хубавите китайски автомобили. Но връзката с други автомобилни производители от Азия, Европа и Северна Америка все още е там в много случаи, под една или друга форма.

Колата, която виждате е Hongqi H5. Може би за първи път чувате за тази марка и най-важното, което трябва да знаете за нея е, че това е най-старият китайски производител на леки автомобили. В момента е собственост на FAW Group и името му означава „червен флаг“ в директен превод от китайски. H5 от своя страна е неговият седан от среден размер, позициониран под флагмана H9.

FAW – или First Auto Group – произвежда Mazda 6 в Китай в рамките на съвместното предприятие FAW-Mazda. Това лесно обяснява факта, че новият H5, пуснат първоначално миналата година, всъщност е базиран на платформата на третото поколение Mazda 6. Седанът е малко по-къс от най-новото BMW Серия 5 с по-дълго междуосие от Серия 3.

Hongqi_H5_II_on_display_7В момента моделът се предлага в Китай или с 1,5-литров турбо двигател със 166 конски сили, или с по-мощен 2,0-литров турбо четирицилиндров двигател с 221 к. с.

В зависимост от двигателя, клиентите получават или седемстепенна автоматична трансмисия с двоен съединител за по-малката мелница, или осемстепенна автоматична трансмисия с преобразувател на въртящия момент. Рецензентът във видеото казва, че задвижването не се чувства особено впечатляващо, но е повече от прилично, за да задвижи седана от място до 62 мили в час за около 7,5 секунди.

Като алтернатива, за тези, които искат електрифицирана мощност, има 1,5-литров мек хибрид и 1,5-литров пълен хибрид.

Как е окачването? Вероятно не толкова остро като това в серия 5, но със сигурност по-твърдо от това, което бихте очаквали от китайски седан. Кормилното управление не е точно отзивчиво, но е достатъчно остро, за да не убие цялото вълнение зад волана.