Архив

Daimler Buses доставя първото eCitaro G с горивна клетка

Daimler Buses достави първите серийни автомобили с горивна клетка Mercedes-Benz eCitaro G на Verkehrsbetriebe Rhein-Neckar-Verkehr (RNV) в Германия.

RNV беше един от първите клиенти на eCitaro на премиерата на електрическия соло автобус с батерии през 2019 г. Електрическите с батерии eCitaro G съчленени автобуси последваха през април 2022 г. А сега бяха доставени

Auslieferung der weltweit ersten Serienfahrzeuge Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell an Rhein-Neckar-Verkehr GmbH   World’s first series-production vehicles Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell delivered to Rhein-Neckar-Verkehr GmbH

Първият Mercedes-Benz eCitaro G fuel cell доставен на Rhein-Neckar-Verkehr GmbH

първите автобуси eCitaro G с удължители на пробега на горивни клетки – RNV поръча тези превозни средства през октомври 2022 г. Тясната връзка между Daimler Buses и RNV не е случайна: заводът за автобуси в Манхайм е експертният център за градските автобуси на Daimler Buses – включително eCitaro.

В допълнение към трите превозни средства, които сега са предадени, още 45 съчленени автобуса eCitaro с тази задвижваща система трябва да бъдат доставени последователно до средата на 2025 г. 40 от общо 48-те превозни средства са предназначени за редовно обслужване в Манхайм и Хайделберг. Останалите осем автобуса ще бъдат използвани в Лудвигсхафен ам Рейн.

RNV също има опция да поръча допълнителни 27 автобуса с горивни клетки eCitaro G, което ще увеличи контингента от автобуси на RNV до общо 75 напълно електрически съчленени автобуса с горивни клетки от Daimler Buses до 2027 г., ако е необходимо.

Първите три превозни средства са планирани за тестова експлоатация до началото на 2024 г., преди новите превозни средства да бъдат пуснати в редовна експлоатация. RNV ще използва този период за инструктаж и интензивно обучение на водачите, както и за тестово зареждане с гориво и оценки на пробега, наред с други неща, за да може оптимално да проектира и организира разгръщането по линиите в Манхайм, Хайделберг и Лудвигсхафен. Научните изследвания, съпътстващи проекта H2Rhein-Neckar, оценяват данните от реални операции и предоставят допълнителна информация за оптимизиране на процесите в депото, потреблението на енергия и планирането на маршрута.

Батериите се захранват с електричество в една от 30-те станции за зареждане на електрически автобуси на RNV, докато инфраструктурата за автобусите FC е разширена, за да включва две станции за зареждане с водород. Паралелно с поръчката за превозни средства през октомври 2022 г. започна и работата по водородното автобусно депо в Хайделберг. Бензиностанцията H2 там се управлява от H2 Mobility и е отворена за обществеността.

eCitaro G с удължител на обхвата има шест батерийни пакета, което съответства на общо енергийно съдържание от 392 кВтч. Шестте резервоара за водород побират общо 30 килограма H2. С електричеството от батерията и 60 кВт FC стека, общият пробег трябва да бъде „повече от 400 километра“, според Daimler Buses в прессъобщението. Батериите се зареждат с кабел; превозното средство има CCS гнезда за зареждане отляво и отдясно над предната ос. Водородът се зарежда над втората ос вдясно по посока на движението.

Както средният, така и задният мост на съчленените автобуси са задвижвани. Електрическите мотори близо до главините на колелата осигуряват 141 кВт  на колело и постигат въртящ момент от 494 Нм. Това води до въртящ момент от 11 000 Нм на колело благодарение на фиксирано предавателно отношение.

„Гордеем се с дългогодишното си партньорство с Rhein-Neckar-Verkehr GmbH, което се проявява в днешното предаване на първата горивна клетка Mercedes-Benz eCitaro G“, казва Тил Обервьордер, главен изпълнителен директор на Daimler Buses. „Родното място и производствената площадка на нашите градски автобуси и централата на rnv са тясно свързани в Манхайм и това укрепва това местоположение в региона Рейн-Некар и за двете компании.“