Архив

Genesis GV90 ще бъде първият автомобил, базиран на новата платформа на Hyundai

Дъщерното дружество на Hyundai – Genesis, разработва голям електрически SUV, наречен GV90, който ще бъде първият модел, базиран на новата eM платформа на Hyundai, планирана за 2025 г. Genesis възнамерява да се конкурира в сегмента от висок клас с GV90.

thekoreancarblog.com

Това беше съобщено от Korean Car Blog, цитирайки изявления, направени преди няколко дни на церемониятаgenesis-electrified-gv70-2021-03-min-1400x700 по първата копка на новия завод за електрически автомобили на Групата в Улсан, Южна Корея. Според доклада, GV90 ще бъде и първият модел, който ще слезе от производствената линия в новата фабрика. Производството на електрическия автомобил Genesis в Улсан е планирано да започне през февруари 2026 г., с пускане на пазара в Европа от април 2026 г. и в Северна Америка от юни 2026 г., се добавя в доклада.

Това прави Genesis третата марка Hyundai, която следва примера с голям електрически SUV: Kia продава EV9, а Hyundai подготвя пускането на пазара на Ioniq 7 – но и двете все още използват текущата E-GMP платформа.

Корейският блог за автомобили съобщава, че прототип на Genesis SUV „със сериозна каросерия“ наскоро е бил забелязан по време на тестове в Долината на смъртта, САЩ, и че големият SUV модел ще бъде позициониран в сегмента от висок клас. Повече подробности за модела все още не са известни.

Вече знаем някои от ключовите моменти от стратегията за платформата на Hyundai Group от лятото. Сегашната Electric-Global Modular Platform (E-GMP) трябва да бъде заменена от второ поколение BEV платформа, наречена Integrated Modular Architecture (IMA) към средата на десетилетието. Според групата IMA трябва да се използва в 13 нови електрически модела от групата до 2030 г. IMA ще стандартизира не само шасито, но също така и задвижванията и системата от батерии с технологията cell-to-pack. Това трябва значително да увеличи икономиите от мащаба и да намали сложността (и следователно разходите за разработка).

Две платформи за превозни средства трябва да бъдат получени на базата на архитектурата IMA: eM ще се използва за електрически автомобили „във всички сегменти“, а eS за специални превозни средства (специализирани превозни средства или „PBV“ за кратко). И двете платформи ще бъдат базирани на задвижващата система и батерийните модули на IMA. По този начин Genesis GV90 ще бъде първото превозно средство, използващо eM през 2026 г.

Междувременно пътната карта за електрификация на Hyundai Motor Group с нейните марки автомобили Hyundai, Kia и Genesis става все по-амбициозна.

Както корейската компания обяви през юни като част от своя „Ден на главния изпълнителен директор 2023 г.“, годишната цел за продажби на акумулаторни електрически автомобили ще бъде увеличена до два милиона единици до 2030 г. Производителят на автомобили планира да инвестира общо 109,4 трилиона вона ( еквивалент на около 77,5 милиарда евро) през следващите десет години. От тях 35,8 трилиона вона (приблизително 25,4 милиарда евро) ще бъдат инвестирани в електрификация.

Сега Genesis предлага три изцяло електрически модела: SUV моделите GV60 и Electrified GV70, както и Electrified G80 седан. От 2025 г. всички нови модели на Genesis ще бъдат пуснати на пазара само с акумулаторно електрическо задвижване.