Говори се, че Renault си сътрудничи със Smart за новото Twingo
Наскоро обявеното ново електрическо Renault Twingo може да сподели платформата със Smart #2 и електрическата Dacia Sandero. Поне така твърди френска медия, но Renault отрича.
largus.fr
През септември френският портал L’Argus съобщи за предстоящия Smart #2, който трябва да бъде пуснат на пазара през 2025 г. като наследник на Smart Fortwo. За да може бъдещото електрическо Twingo да бъде предлагано за по-малко от 20 000 евро, Renault ще го произвежда заедно със Smart, както и сегашното поколение. Това е така, защото Renault няма да може да постигне своята ценова цел сама. „В момента се водят разговори с партньорските производители за споделяне на разходите“, цитира думите на шефа на Renault Лука де Мео.
Както твърди L’Argus, новото електрическо Renault Twingo и Smart #2 ще използват платформата AmpR Small (преди: CMF-BEV) и ще се произвеждат заедно в словенския завод в Ново Место от 2026 г. Предстоящата електрическа Dacia Sandero също може да използва тази платформа от 2028 г.
Твърденията в доклада на L’Argus обаче бяха отречени от Renault.
Ако се стигне до сътрудничество между Smart и Renault въпреки отричането, това на практика ще бъде ново издание на сътрудничеството за тези модели: настоящото Twingo вече е разработено съвместно със Smart и е подобно в много отношения на по-ранния Smart Forfour – задната концепцията за двигателя също произлиза от сътрудничеството Smart. Единствената разлика е, че много неща се промениха в Smart оттогава: Smart се превърна от чиста марка Mercedes в съвместно предприятие между базираната в Щутгарт компания и Geely.
Съществуват обаче и преки връзки между Geely и Renault: Geely ще бъде включена като партньор 50:50 за подразделението за двигатели с вътрешно горене на Renault „Horse“ (като аналог на електрическото подразделение Ampere). Китайците наскоро придобиха и 34 процента от Renault Korea Motors и също искат Polestar 4 да се произвежда там. Самата Geely обаче разчита предимно на специално разработената SEA за електрическите автомобили на своите марки, на която са базирани Smart #1 и #3, както и голямото Volvo EM90. Според L’Argus SEA е твърде голям и преди всичко твърде скъп за малък електрически автомобил като наследник на Fortwo. Малка платформа за електрически автомобили от Renault би била много полезна – само ако не беше отказът.