Кой е най-големият камион в света? Снимки и функции
След изобретяването на колелото човечеството е постигнало значителен напредък в автомобилната индустрия. Той е помогнал на хората да улеснят работата си. Хората трябвало да преместват товари, по-тежки, отколкото могат да носят.
Конструирали по-големи, по-тежки камиони, способни да превозват огромни полезни товари. Може да сте виждали камиони със стандартни размери във вашия квартал или на пътя, но някога представяли ли сте си ги да станат по-големи, отколкото са?
Ще се изненадате да научите, че те съществуват. И така, кой е най-големият камион в света?
Можете ли да си представите да се изправите срещу камион, голям колкото вашата къща? Съществуват превозни средства, по-големи, отколкото можете да си представите. Тези машини са най-големите в света и ще ви накарат да изглеждате като насекомо, застанало пред тях. И така, кои са те? Ето десет от гигантските камиони в света.
- БелАЗ 75710
Кой камион има най-голяма товароносимост? БелАЗ 75710 е ултра-класен товарен камион, произведен в Беларус от БелАЗ. Това е гигантска машина благодарение на товароносимостта си от 450 тона товар. Когато е празен, 75710 тежи 360 тона и има дължина 20,6 метра, ширина 9,87 метра и височина 8,26 метра.
БелАЗ 75710 има два 65-литрови 16-цилиндрови четиритактови дизелови двигателя MTU с мощност 2300 конски сили. Задвижващата система Siemens MMT 600 управлява системата, една от най-добрите в своя клас и е в състояние да генерира максимална скорост от 64 км в час и икономична максимална скорост от 40 км в час при пълно натоварване .
- БелАЗ 75603
С тегло от 261 тона БелАЗ 75603 е сред най-големите камиони в света. Той има товароподемност от 360 тона и е с дължина 15,5 метра, ширина 9,6 метра и височина 7,47 метра.
БелАЗ 75603 се задвижва от MTU 20V4000 с мощност на двигателя 2796 кВт. Има четиритактов дизелов двигател, който произвежда мощност от 3750 конски сили. Белаз 75603 може да развива скорост от 64 км в час.
- Liebherr T 284
Liebherr T 284 е камион от висок клас, проектиран и произведен от Liebherr. Той има полезен товароносимост от 363 тона и е с размери 15,69 метра дължина, 8,29 метра височина и 9,68 метра ширина. Liebherr T 284 има 20-цилиндров дизелов двигател с обща мощност до 3750 конски сили. Той има максимална скорост от 64 км в час и има технологията на Liebherr за електрическо задвижване с биополярен транзистор с изолиран затвор (IGBT).
- БелАЗ 75601
75601 е още едно влизане на Belaz в челната петица с полезен товароносимост от 396 тона. Има 20-цилиндров, четиритактов V-образен двигател и може да достигне скорост от 64 км в час. Огромният му размер му помага да транспортира разбита скала от дълбоки открити минни обекти и при различни климатични условия.
- Terex/Bucyrus MT6300AC
Камионът Bucyrus, известен преди като Derex MT 6300AC, беше произведен от американската компания Derex през 2008 г. След като Caterpillar придоби Bucyrus през 2011 г., MT 6300AC беше преименуван на Bucyrus MT6300AC.
Дължината на каросерията на теглещия автомобил е 14,63 метра, а височината му е 7,92 метра. 20-цилиндров четиритактов дизелов двигател с номинална изходна мощност от 3750 конски сили задвижва Bucyrus MT6300AC. Превозното средство може да достигне скорост до 64 километра в час.
MT6300AC е един от най-известните камиони за теглене на Bucyrus с най-висока товароподемност, с капацитет на полезен товар до 400 тона.
- Caterpillar 797F
Caterpillar 797 е серия от извънмагистрални, ултра-клас, двуосни камиони с механично задвижване, разработени и произведени в Съединените щати от Caterpillar Inc. Настоящият модел от трето поколение, 797F, има един от най-големите полезни товари в света капацитет до 400 тона и най-високата товароносимост сред превозните средства за теглене с механично задвижване.
Двигателят 797F произвежда 4000 к. с. и е ефективен за високопроизводствено копаене и някои от най-значимите строителни проекти в света. Той има едноблоков, 20-цилиндров, електронно впръскване на шарнирна релса, четиритактов дизелов двигател с четири турбокомпресора, допълнително охлаждане въздух-въздух.
- Liebherr T 282 C
Серията Liebherr T 282 са превозни средства за превоз извън магистрала с твърда рама, две оси и дизел-електрическо AC задвижване. Liebherr Mining Equipment Company ги проектира и произвежда в Съединените щати.
Серията Liebherr T 282 вече не се произвежда, но много от тези машини все още се използват поради дългия им експлоатационен живот. Серията T 284 на Liebherr е предшественик на серията T 282.
Liebherr T 282 C 2010 има полезен товароносимост до 360 тона и тегло на празно превозно средство от 237 т. Двигателят е Tier 2 дизелов двигател MTU/DD 20V4000 с 3750 к. с. (с възможност за конфигуриране). Турбокомпресорите с водно охлаждане и изпускателният колектор на 282 C поддържат двигателя хладен.
- Komatsu 930E-4
Серията Komatsu 930E са самосвали извън магистрала с твърда рама, две оси и дизелово/променливотоково задвижване. Komatsu ги проектира и произвежда в Пеория, Илинойс, САЩ.
През 2016 г. беше представен Komatsu 930E-4 с капацитет от 400 тона и мощен 18-цилиндров дизелов двигател Komatsu SSDA18V170 с мощност 3500 к. с. Камионът включва ефективна система за променливотоково електрическо задвижване в дълбоки ями.
- Hitachi EH5000AC-3
EH5000AC-3 е гигантски самосвал от серията Hitachi с номинален полезен товар над 296 тона. Освен това е и най-напредналият в технологично отношение.
Hitachi EH5000AC-3 има мощност на двигателя от 2850 к„ с. с максимален полезен товар от 326 тона. Дизеловият двигател Cummins QSKTTA60-CE използва 16 цилиндъра и има работен обем от 60 литра.
- Tractomas TR 10×10 D100
Кой е най-големият полукамион в света? Tractomas TR 10×10 D100 е полукамион номер едно в света. Полуавтомобилът на Nicolas Industries SAS във Франция е специален тежкотоварен превозвач, предназначен да тегли минно и тежко пътно оборудване. Tractomas TR 10×10 използва 27,3-литров V12 двигател Caterpillar 3412e с мощност 912 конски сили при 2100 об/мин и максимална скорост от 25 км в час.
Кой е най-големият камион в света за строителство?
Walking Bucyrus-Erie 2570-W е най-големият оперативен в света. Това е гигантски строителен камион в света, тежащ 6000 тона. Кофата от 76 кубически метра може да побере 456 вани, пълни с материал, и има дълбочина на загребване от 65 метра.