Архив

VW обмисля сътрудничество с Renault за малки електрически автомобили

За да може да предложи планирания малък електрически автомобил на базова цена под 20 000 евро, VW обмисля сътрудничество с конкурент. Твърди се, че първоначалните разговори вече са проведени – с Renault.

handelsblatt.com

Няколко души, запознати с въпроса, казаха пред германското издание Handelsblatt, че разходите ще бъдатфв рено намалени чрез съвместна разработка и производство. Вече са проведени първоначални разговори с Renault. Преговорите обаче все още са „на много ранен етап“.

Логиката е ясна: ако няколко модела (дори извън границите на Групата) използват технологията, броят на единиците се увеличава и разходите за разработка и производство могат да бъдат намалени. Ако и двете страни се съгласят да си сътрудничат, те ще се стремят към комбинирано годишно производство от 200 000 до 250 000 автомобила, пише вестник Handelsblatt, цитирайки лице, запознато с въпроса.

VW и Renault не пожелаха да коментират информацията, но все още не са я отрекли. Когато френският портал L’Argus писа в края на ноември, че Renault обмисля сътрудничество със Smart за предстоящото си Twingo Electric за под 20 000 евро, френската компания отрече това.

Сътрудничеството между VW и Renault за евтините малки електрически автомобили може да има пълен смисъл. Renault също така вече посочи, че няма да може да постигне ценовата цел сама. „В момента се водят разговори с партньорските производители за споделяне на разходите“, каза шефът на Renault Лука де Мео, цитиран от компанията. Има и връзка между де Мео и Волфсбург: де Мео беше ръководител на продажбите в Audi, вече беше член на борда на марката във VW и беше ръководител на Seat, преди да премине в Renault.

И двете групи все още искат да управляват сами електрическите автомобили на базова цена от 25 000 евро, като например VW ID.2 с разклонението на групата и, в случая на Renault, напълно електрическото Renault 5. Тенорът обаче е че стъпката към предлагането на електрически автомобил за по-малко от 20 000 евро вероятно ще изисква споразумения за сътрудничество. Според информация от кръговете на VW Group, „рентабилността на проекта за малък автомобил“ би била „трудна за постигане без партньори“, според Handelsblatt.

Технологията, на която ще се основават малките електрически автомобили, се споменава само в едно изречение в статията: „Според вътрешни хора, се казва, че VW се интересува от технологията на Twingo.“ За ID.2 и неговите разклонения VW иска да използва опростена версия на MEB, понякога наричана „MEB Entry“ или „MEB Small“. Ако VW се интересува от платформата на френската компания, това може да означава, че той вярва, че собствената му платформа (която вече е намалена за електрическата кола от 25 000 евро) не може да бъде допълнително намалена в цената – поне не с желаната усилие.

Когато Renault представи концепцията на електрическо Twingo с ретро дизайн в средата на ноември и обяви пускането на пазара за 2025 г., не бяха дадени подробности за технологията. В съобщението в деня на капиталовия пазар на новото подразделение на Renault за електрически автомобили Ampere бяха споменати само добре познатите платформи AmpR Small (бивш CMF-BEV) и AmpR Medium (бивш CMF-EV) – но не и друга платформа за подчертано ниски струват електрически автомобили. Следователно заключението е, че Twingo ще използва AmpR Small – вероятно с евтина LFP батерия, тъй като дори R5 за 25 000 евро ще използва NCM клетъчна химия. Това обаче не е потвърдено.