Глобалните продажби на EV достигнаха нов рекорд през ноември
Продажбите на BEV и PHEV достигнаха нов месечен рекорд от 1,4 милиона единици спрямо 1,1 милиона през ноември 2022 г.
reuters.com/business/autos-transportation
ЛОНДОН, декември (Reuters) – Глобалните продажби на електрически превозни средства с батерии (BEV) и plug-in хибриди (PHEV) се повишиха с 20% спрямо предходната година, тъй като силният растеж в Северна Америка и Китай компенсира по-ниските продажби в Европа, според проучване на пазара фирма Rho Motion.
Продажбите на BEV и PHEV достигнаха нов месечен рекорд от 1,4 милиона единици спрямо 1,1 милиона през ноември 2022 г.
„Продажбите продължават да растат въпреки многото негативни настроения на пазара и очакваме продажбите да останат силни през декември“, каза мениджърът на данни Чарлз Лестър пред Reuters.
След години на ускоряващ се растеж, някои автомобилни производители се опасяват, че продажбите на електрически автомобили в Европа и другаде може да се насочат към забавяне на търсенето, тъй като шофьорите чакат по-добри, по-евтини модели, които са след две до три години.
В световен мащаб BEV представляват 70% от продажбите, а PHEV съставляват останалите 30% през ноември, каза Rho Motion.
Китай отчете 25% увеличение на продажбите и ръст от 43% в Съединените щати и Канада, докато в Европа продажбите са спаднали с 3% спрямо същия месец на 2022 г.
Спадът в Европа отразява силния край на годината през 2022 г., тъй като германците купуваха електрически автомобили преди намаляването на държавните субсидии да започне, каза Rho Motion.
Лестър каза, че тъй като Германия намалява своите субсидии за BEV, а Франция стеснява собствените си субсидии – за да даде предимство на произведените в Европа електрически автомобили пред китайските – продажбите в Европа трябва да останат силни, тъй като производителите на автомобили все още ще трябва да постигнат целите за емисиите до 2025 г.
Той добави, че целевите субсидии на Франция „ще окажат по-голямо въздействие“ върху превозни средства като Renault Dacia Spring, който се произвежда в Китай за европейския пазар, отколкото върху китайския BYD, защото автомобилите BYD “ тепърва започват да се продават“ във Франция.