Alfa Romeo MILANO. История в едно име.
Името му ще бъде МИЛАНО. Alfa Romeo избра име със силна историческа стойност за първия си спортен градски автомобил, който остава верен на спортната същност на марката и ще се предлага и в 100% електрическа версия.
През април 2024 г. в Милано Alfa Romeo ще разкрие пред света първия спортен градски автомобил в своята история, който ще се предлага и в 100% електрическа версия. Той ще носи името MILANO, отдавайки почит към града, където всичко започва на 24 юни 1910 г.
С модела MILANO марката се присъединява с ново предложение към B-сегмента, което напълно въплъщава
благородния италиански спортен дух на Alfa Romeo. Първият 100% електрически спортен градски автомобил, който олицетворява и нова врата към света на Alfa Romeo за алфистите и всички, които очакват завръщането на марката в сегмента.
Жан-Филип Импарато | Изпълнителен директор на Alfa Romeo:
„С пристигането на MILANO през 2024 г., Alfa Romeo допълва гама, способна да отговори на желанията на всички наши клиенти. MILANO е замислен като символично „добре дошли обратно“ за всички наши фенове алфисти. Насочен е към собствениците на GiulieƩa и Mito, които дълго време чакаха да затвърдят любовта си към Alfa Romeo. Той също така служи като „добре дошли“ за всеки, който търси в този сегмент уникалното спортно изживяване и отличителната красота на италианския дизайн.
MILANO е крайъгълен камък в процеса на преход на марката към електричество и, подобно на Tonale, има важната задача да засили допълнително глобалното присъствие на Alfa Romeo.“
Изборът на името “MILANO”, капсулирано в историята на марката.
Малко неща бележат идентичността на автомобилния производител повече от неговото лого. От 1910 г. емблемата на Alfa Romeo включва два от символите, които идентифицират Милано: кръстът – историческият символ на столицата на Ломбардия, и змията Biscione – герб на благородническата фамилия Висконти и един от най-емблематичните символи на града. В продължение на повече от 60 години (1910 – 1972) името MILANO присъства в долната част на логото. През 1918 г. той е придружен от акронима „A.L.F.A.“ (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili), а след това от 1919 г. – от „ALFA ROMEO“.
Винаги символ на авангарда, Милано сега представлява международен манифест на модерността, иновациите и устойчивостта. Считан за една от иконите на изкуството и на Made in Italy по света, Милано винаги е играло решаваща културна роля в областта на модата, дизайна и музиката.
Alfa Romeo избра Милано, своя дом, за да се впусне в нова, вълнуваща и дръзка глава от своята история: преосмисляне на спортния дух през 21 век.
Това решение надхвърля емблематичните имена на минали модели и тези на планински проходи, използвани наскоро, за да се свърже отново с италианския си произход. Смелата амбиция на Alfa Romeo е да представя по целия свят ценностите, които винаги са я правили уникална марка.
Равносметка на марката, почти три години след основаването на StellanƟs
Търговското представяне на марката през 2023 г. служи като естествено признание за работата на екип, чиято стабилност и дисциплина позволиха да следват стратегиите на дългосрочния продуктов план, определен при основаването на StellanƟs през 2021 г. Една по една, най-важните постигнатите цели през този период са:
– Връщане на марката към рентабилност. Тази цел беше постигната още през втората половина на същата 2021 г.
– Одобрен и финансиран дългосрочен продуктов план, наречен от Alfa Romeo като „От 0 до 0“, със смелата цел да се премине от „0“ електрифицирани превозни средства през 2021 г. до гама с „0“ емисии през 2027 г., да стане най-бързият преход към електричество в целия автомобилен пейзаж с планиран по един нов продукт всяка година:
2022 г. – Tonale Hybrid и Plug-In Hybrid Q4 направиха своя дебют.
2023 г. – Alfa Romeo се завръща в света на „автомобилите по поръчка“, представяйки 33 Stradale (във версии с бензинов и електрически двигател).
2024 г. – дебют на първия 100% електрически Alfa Romeo MILANO.
2025 г. – разкриване на първия автомобил, наличен изключително в 100% електрическа версия. 2027 г. – оформяне на гамата на Alfa Romeo като 100% електрическа.
– Безкомпромисните стандарти за качество ръководят стриктно всички стратегически действия на марката и резултатите бяха незабавно признати в световен мащаб. Наистина, през ноември 2022 г. Alfa Romeo се класира на първо място сред премиум марките в проучването за индекса на удовлетвореност от продажбите на J.D. Power, издигайки се с девет позиции в класацията и получавайки 25 точки повече в сравнение с 2021 г., олицетворявайки най-рязкото подобрение в премиум сегмента.
Една година по-късно Alfa Romeo заема най-високото стъпало на подиума в общата класация на премиум марките и трето място в цялата индустрия, според първоначалното проучване на качеството на J.D. Power U.S. Марката се покачи с 24 места, което е най-големият ръст, регистриран в проучването на IQS в индустрията.
– Увеличаване на остатъчната стойност, станало възможно благодарение на стриктна политика за управление на наличностите и стратегия за гамата.
Очевиден ръст през 2023 г.
Всичко това послужи като подходяща основа за изключителното търговско представяне, което Alfa Romeo записва преди края на една интензивна и предизвикателна 2023 г.:
– Ръст от 34% в сравнение с годината до ноември 2022 г. – цифра, която потвърждава солидния ръст на глобалните продажби.
– Европа е допринесла силно с 53% увеличение.
– Близкият изток и Африка са потвърдени като регионът с най-бърз растеж, с ръст от 95%. Също така допринася с ръст от 6%, регион Азия и Тихия океан в Индия, където Alfa Romeo засилва присъствието си в Сингапур и Хонконг.
– В Северна Америка дебютът на Tonale през септември беше посрещнат с голям ентусиазъм, както и в Китай, където гамата вече беше завършена с пристигането на модела. И двата региона представляват области от стратегическо значение, където Alfa Romeo прави големи инвестиции, за да създаде идеални условия за растеж.
Историята на Милано в логото на Alfa Romeo
Малко неща говорят за идентичността на автомобилния производител повече от името на марката върху предната решетка. За A.L.F.A. първо, по-късно за Alfa Romeo, гербът има за цел да потвърди произхода на производителя от Милано. През годините неговите вариации отразяват събитията, случили се в историята както на компанията, така и на Италия. Кръстът на община Милано, змията Висконти Бисионе и надписът на Alfa Romeo (A.L.F.A. само през 1918 г.) винаги са оставали отличителни белези на марката от нейното основаване.
На 24 юни 1910 г. новата компания A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) е официално регистрирана и управляващият директор Уго Стела иска от Джузепе Мерози да сътвори герб, който да украсява радиатора на бъдещите автомобили. Историческите книги ни казват, че младият чертожник Романо Катанео казал на Мерози, че е бил поразен от змията Висконти Бисионе, която видял на Кулата Филарете на Пиаца Кастело, докато чакал трамвай №14 една сутрин. Дизайнерът от Пиаченца не само приел предложението, но и скицирал герба там. В същото време той добавил червен кръст на бял фон, заобикаляйки всичко със син кръгъл кръг с надпис „A.L.F.A.“ и “MILANO” в злато, разделени от два савойски възела. Скицата е одобрена от Уго Стела, а на самия Катанео е поверен окончателният дизайн за производство.
Първата голяма промяна е през 1919 г., когато компанията преминава под контрола на Никола Ромео и надписът „ALFA ROMEO“ се появява на герба. През 1925 г. GP Tipo P2 печели първия световен шампионат Grand Prix и около символа на марката е добавен лавров венец за честване. След Втората световна война гербът претърпява цялостно преобразяване: с появата на Италианската република савойските възли отстъпват място на две вълнообразни линии, докато гербът е стилизиран и изработен от лят под налягане метал, боядисан в един цвят. От 1950 г. емблемата от емайлиран месинг се завръща през 1900 г., заменена през 1960 г. от идентична версия, изработена от пластмаса.
През 1972 г., когато заводът Alfasud отваря врати в Помилиано, надписът „MILANO“ изчезва. В същото време змията Biscione е опростена, като вече не се увива около себе си. През 1982 г. е добавена още една стилизация: лавровият венец отстъпва място на златна линия. На 24 юни 2015 г. беше представена нова еволюция на логото по време на представянето на Giulia в наскоро открития музей на Alfa Romeo.