Архив

Morgan представя електрическо триколесно

Британският производител на автомобили Morgan отново работи върху електрическо превозно средство.

След петгодишна пауза в електрическата програма, компанията представи концептуалния автомобил XP-1, който е само с 60 килограма по-тежък от триколесен автомобил с бензинов двигател.

morgan-motor.com

След като Morgan отложи плановете си да пусне електрическа версия на своя Threewheeler през 2018 г., сега компанията  показва прототипа на електрически Threewheeler под формата на XP-1. Това обаче все още не е предназначено за производство, а служи като тестова среда за проектиране, производство и техническа оценка.

Morgan концепция XP-1

Morgan концепция XP-1

XP-1 се захранва от 100 кВт мотор и има 33 кВтч батерия. С тегло под 700 килограма, Morgan XP-1 е само с около 60 килограма по-тежък от своя бензинов аналог.

Morgan все още не е предоставил никакви допълнителни технически данни, като ефективност на шофиране или зареждане. Това, което е ясно обаче, е, че XP-1 има CCS връзка за зареждане, което означава, че може да се захранва с DC станции за бързо зареждане. И също така поддържа двупосочно зареждане – според Morgan, „две важни характеристики, които ще помогнат за бъдещата надежда на текущите дейности за развитие на компанията“.

Като чисто експериментално превозно средство, XP-1 е разработен с различен фокус от потенциалния производствен модел. По отношение на задвижващата система, прессъобщението гласи: „Задвижването, проектирано специално за XP-1, дава на инженерите на Morgan пълен контрол върху калибрациите, които променят дросела и нивото на регенерация при различни скорости, за да създадат набор от режими на шофиране включващ комбинация от характеристики на шофиране. За да подпомогне идентифицирането на подходящи комбинации от компоненти за задвижването – както за XP-1, така и за бъдещите електрически модели на Morgan – беше създадена вътрешно разработена пълна верига от инструменти за превозни средства.“

morgan-xp1-threewheeler-2023-07-1400x933Въпреки че преработената предна част променя познатия дизайн на триколесния автомобил, нейните „експериментални модификации“ водят до 33 процента по-малко съпротивление.

XP-1 е разработен вътрешно в рамките на дванадесет месеца и автомобилът е базиран на алуминиевата платформа Super 3. През следващите 18 до 24 месеца предстои да бъде извършена цялостна тестова програма – което от своя страна може да доведе до сериен модел.

„Този прототип ще се превърне във фокусна точка на инженерния и дизайнерския процес, предоставяйки богата информация и помагайки да изградим нашите вътрешни възможности за електромобили“, казва главният технически директор на Morgan Мат Хоул. „Не се съмняваме, че можем да гарантираме, че бъдещите електрически спортни автомобили Morgan ще запазят основната привлекателност на настоящата ни гама, което означава, че са забавни за шофиране, леки, ръчно изработени и поръчкови. Ние ще бъдем безмилостни в стремежа си да запазим тези характеристики за нашите клиенти за поколения напред.”