Архив

Консервативното крило на ЕС има за цел да отмени забраната на ICE през 2035 г.

Ако мнозинството в Европейския парламент се промени след изборите през лятото на 2024 г., вече взетите решения могат да бъдат отново подложени на изпитание: Манфред Вебер, председател на групата на консервативната ЕНП в Европейския парламент, иска да отмени забраната за  двигателите с изгаряне в ЕС от 2035г.

heise.de, t-online.de, twitter.com

Ако мнозинството в Европейския парламент се промени след изборите в средата на 2024 г., това може да има последици заauspuff-exhaust-benzin-gasoline-diesel-unsplash-2021-01-min-1400x700 вече взетите решения: Манфред Вебер, председател на групата на консервативната ЕНП в Европейския парламент, иска да отмени забраната за двигатели с вътрешно горене в ЕС от 2035г.

„Ако моята група може да осигури мнозинство след европейските избори, ние ще отменим забраната за двигатели с вътрешно горене, приета от Европейския парламент през този законодателен период“, обяви Вебер. Основната забрана на двигателите с вътрешно горене за нови автомобили и лекотоварни превозни средства в ЕС беше решена в края на март, но консерваторите прокараха преразглеждане на регламента през 2026 г.

Вебер иска да използва това, за да отмени забраната за двигатели с вътрешно горене. „Бих искал да използвам този преглед, за да поправя това решение, което беше ръководено от червените и зелените партии и доведе до огромни неизгодни конкурентни позиции за ЕС“, каза Вебер.

От своя страна германската либерална партия FDP продължава да се бори за допускане на регистрация на двигатели с вътрешно горене след 2035 г., ако е технически гарантирано, че се задвижват изключително със синтетични горива. Така че дори от тази страна, одобрението за края на двигателите с вътрешно горене от 2035 г. не е абсолютно.

Следователно много зависи от европейските избори през юни 2024 г. за електронната мобилност. Stellantis излезе с изявление за това от автомобилната индустрия: според неговия главен изпълнителен директор Карлос Таварес, OEM се подготвя за значително по-бавно нарастване на електромобилността.

Таварес наскоро обясни, че възможен обрат в общественото мнение и политиката по темата за електрическите автомобили вече не може да бъде изключен на предстоящите избори за Европейския парламент и Камарата на представителите на САЩ.