Архив

Ръстът на продажбите на автомобили в Китай се ускорява през ноември, тъй като ценовата война се засилва

Продажбите на автомобили възлизат на общо 2,1 милиона единици миналия месец, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA)

reuters.com/world/china

ПЕКИН/ШАНХАЙ, декември (Reuters) – Продажбите на пътнически превозни средства в Китай са нараснали с 25,5%13380925439657644906 през ноември спрямо година по-рано, по-бързо от предходния месец и удължавайки растежа до четвърти месец, показват данни на индустрията в петък, след като автомобилните производители засилиха ценовата битка за постигане на целите на продажбите.

Продажбите на автомобили възлизат на общо 2,1 милиона единици миналия месец, показват данни на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA), докато растежът се ускорява от скока от 9,9% през октомври.

Продажбите на нови енергийни превозни средства – електрически превозни средства и plug-in хибриди – нараснаха с 39,8% през ноември спрямо година по-рано, надминавайки ръста от 37,5% през октомври и представлявайки 40% от общите продажби на автомобили, тъй като промоциите и отстъпките се засилиха към края на годината .

Компаниите все повече се стремят да стимулират покупките на автомобили на фона на анемично икономическо възстановяване.

Продажбите, стартирани през ноември от големия производител на електрически превозни средства BYD, и други производители, продължиха и през този месец, като повече автомобилни производители се присъединиха към битката.

Нов пакет от данъчни облекчения за покупки на нови енергийни превозни средства до 2027 г. налага тавани за освобождаване от данъци, започвайки от 2024 г., което ще увеличи цената на моделите с по-високи цени и послужи като попътен вятър за продажбите в края на годината.

Б Асоциацията прогнозира, че продажбите на пътнически превозни средства в Китай ще достигнат 22,2 милиона през 2024 г., което е с 3% повече от тази година, докато растежът може да достигне 5%, ако износът за Русия продължи стабилния си ръст.

BYD постави нов рекорд по продажби през ноември, въпреки че имаше само леки печалби от октомври, и е на път да стане първият местен автомобилен производител, който достига 3 милиона продажби на автомобили годишно.

Стартиращите електромобили, включително Li Auto, Xpeng и Leapmotor, също постигнаха рекордни доставки през ноември. Подкрепяната от Huawei EV марка Aito показа бърз растеж, доставяйки повече от 10 000 от обновените си автомобили M7 за втори месец през ноември.

Но генералният секретар на асоциацията Цуи Донгшу каза, че търговците в Китай са изправени пред огромен натиск да постигнат оперативните цели и целите за продажби в края на годината и това е намалило приходите им.

Tesla, която даде началото на ценова война в Китай в началото на годината, която привлече повече от 40 марки, обърна курса с пет корекции на цените нагоре от края на октомври.

Очаква се Tesla да постави по-висок приоритет на маржовете на своята фабрика в Шанхай през 2024 г., каза CMB International в бележка.

Износът на произведени в Китай електромобили от американския производител на електромобили възлиза на общо 16 928 през ноември, което е спад от 61,1% спрямо октомври, според данни на асоциацията. Общият износ на пътнически превозни средства в Китай е намалял с 3% от октомври до ноември.