Архив

GM и Komatsu си сътрудничат за минен камион, задвижван с водородни горивни клетки

General Motors и Komatsu ще разработят съвместно захранващ модул с водородна горивна клетка за минния камион с електрическо задвижване 930E на Komatsu, най-продаваният ултра-клас камион в света.

GM, лидер в технологията за водородни горивни клетки, и Komatsu, глобален производител на минно и строително оборудване, съвместно ще проектират и валидират технологията.

GM и Komatsu възнамеряват да тестват първия прототип на минно превозно средство, задвижвано от HYDROTEC, в средатаkomatzu на 2020-те години в изследователската и развойна база на Komatsu в Аризона Proving Grounds (AZPG). Това превозно средство ще се захранва от повече от 2 мегавата HYDROTEC power cubes.

Леки и бързи за зареждане с гориво, водородните горивни клетки са подходящи за електрифициращи приложения, традиционно задвижвани от дизелови двигатели. Водородът осигурява ефективен метод за опаковане на големи количества енергия на борда на превозното средство, без да се прави компромис с товароносимостта.

Освен това, горивните клетки осигуряват отлично решение за нулеви емисии от ауспуха за превозни средства с екстремни изисквания за теглене, като минния камион Komatsu 930E с номинален полезен товар от 320 тона. Тези превозни средства обикновено работят в една мина през целия си живот, което опростява предизвикателствата за оразмеряване и внедряване на ефективна инфраструктура за зареждане с водород за обслужване на автомобилния парк.

„Ние в GM вярваме, че горивните клетки могат да играят важна роля в бъдещето с нулеви емисии, помагайки за електрифицирането на приложения с по-тежко натоварване, извън пътническите превозни средства. Минните камиони са сред най-големите, най-способните превозни средства, използвани във всяка индустрия, и ние вярваме, че водородните горивни клетки са най-подходящи за осигуряване на задвижване с нулеви емисии за тези взискателни приложения.“, каза Чарли Фрийс, изпълнителен директор на Global HYDROTEC бизнеса на GM.

Задвижваните с горивни клетки минни камиони на Komatsu ще осигурят допълнителен път за декарбонизация отвъд решенията за зареждане с батерии с колички или статични батерии, без необходимост от допълнителна инфраструктура за зареждане в мини.

Komatsu си е поставила цел за намаляване на своите глобални емисии с 50% до 2030 г. и цел за предизвикателство за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г. Плановете за постигане на тези цели включват намаляване и елиминиране на емисиите в продуктовите предложения на компанията, както и в съоръженията на компанията и производството на неговите продукти. Komatsu също така работи в тясно сътрудничество със своите клиенти за намаляване и елиминиране на емисиите по време на използване на продукта чрез програми за оптимизация, поддържани от технологиите и сервизните решения на Komatsu.

Целта на GM е да бъде напълно въглеродно неутрален както в продуктите, така и в операциите до 2040 г.

GM провежда изследвания на горивни клетки и разработва продукти повече от 50 години и е една от малкото компании с усъвършенствани, собствени технологични платформи както за литиево-йонни батерии, така и за водородни горивни клетки. GM и Komatsu вярват, че тези допълващи се технологии могат да помогнат за насърчаване на приемането на решения за мобилност с по-ниски емисии и да помогнат на други индустрии извън пътническите превозни средства да постигнат целите си за устойчивост.