Архив

Нов, самозареждащ се хибриден електрически Lexus UX 300h заменя UX 250h

  • По-висока обща мощност и по-добро ускорение за хибридния вариант
  • Задният електрически мотор на системата за задвижване на всички колела е-Four е 5 пъти по-мощен
  • Динамиката на шофиране със системата за двойно предаване AWD е подобрена чрез оптимизиране на разпределението на въртящия момент към предния и задния мост и по-здрава конструкция на каросерията
  • Предлага се и голям 12,3-инчов дигитален инструментален дисплей
  • Повече функции на системата за безопасност Lexus Safety System +

През 2024 г. градският кросоувър Lexus UX, един от най-продаваните модели на марката в Европа, ще бъде значителноUX300h_EXTERIOR_022 променен както в областта на задвижването, така и в други сфери. Те имат значителен принос за подобряване на динамиката на пътя на автомобила, създаден за да комбинира усещането за сигурност и практична функционалност на кросоувър, с удоволствието от шофирането на един хечбек.

Подобно на UX 250h, UX 300h се задвижва от 2,0-литров редови четирицилиндров двигател, съчетан с два електрически мотора. Задният мотор на системата за задвижване на всички колела e-Four на новия модел обаче е 5 пъти по-мощен от своя предшественик. Aсинхронният агрегат на UX 250h е заменен от синхронен мотор с постоянни магнити с мощност 30 кВт (41 к.с.). Това спомага за значително изостряне на реакцията при подаване на газ и дава възможност за създаване на още повече удоволствие при шофирането на автомобила.

Системната мощност на новия UX 300h достига 146 кВт (199 к.с.),

UX300h_DETAIL_05b2или с 8% повече от мощността от 135 кВт (184 к.с.) на UX 250h. Това увеличение е възможно благодарение на хибридната система от пето поколение, при която предишната никел-метал-хидридна батерия със 180 клетки и 216 волта работно напрежение е заменена с по-ефективна, литиево-йонна батерия с 60 клетки и напрежение от 222 волта. В резултат на това ускорението до 100 км/ч е намалено при модела с предно предаване от 8,5 на 8,1 секунди, а при модела със задвижване на всички колела от 8,7 на 7,9 секунди. Разходът на гориво също се е подобрил, благодарение на по-ефективното задвижване и намаляването на теглото и сега е в диапазона 4,7 – 5,0 л/100 км в комбинирания WLTP цикъл за модела с предно предаване и 5,0 – 5,4 л/100 км за модела със задвижване на четирите колела. Това означава с 12% по-ниска консумация в сравнение с тази на предишния модел.

При UX 300h със задвижване на четирите колела по-доброто ускорение се допълва от по-балансираноUX300h_DETAIL_012 поведение на пътя. Намалена е степента на накланяне на каросерията при по-динамични завои и при спиране. В условия като по-хлъзгава пътна настилка от едната страна на автомобила, отколкото от другата, автомобилът може да ускори по-добре, освен това има по-кратък спирачен път и по-добра управляемост в завои.

Тези подобрения са постигнати чрез прецизна настройка на динамичния контрол на разпределението на въртящия момент към предния и задния мост от страна на системата за задвижване на четирите колела e-Four, която непрекъснато проверява и анализира средата на шофиране. Динамиката и поведението на автомобила са подобрени и благодарение на увеличената здравина на каросерията, постигната чрез въвеждането на стабилизираща греда в опората на радиатора и укрепване на вратата на багажника.

За информационното поле на водача

UX300h_DETAIL_02a2се предлага нов 12,3-инчов напълно дигитален мултиинформационен дисплей. Този дигитален „кокпит“ може да бъде персонализиран както по отношение на външен вид и усещане, така и по отношение на вида на доставяната информация, създавайки безпроблемно и интуитивно потребителско изживяване за достъп до информация, забавление и свързаност. Външният му вид се променя според избрания режим на шофиране, а оформлението му може да бъде персонализирано според личните предпочитания на водача.

Купувачите на UX вече могат да изберат и нов цвят на интериора, Ammonite Sand, и пакет без  кожа с животински произход със седалки от тъкан или синтетична кожа и със синтетична кожа за отопляемия волан и превключвателя за режимите. Воланът е променен, за да интегрира камера за следене на водача. Системата непрекъснато анализира бдителността на шофьора и разпознава дали не е загубил концентрация поради умора или неразположение. Ако водачът не успее да отговори на предупрежденията, системата инициира аварийно спиране, намалявайки контролирано скоростта на автомобила и активирайки аварийните светлини.

Още две функции са добавени към последния вариант на системата за безопасност Lexus Safety System +. Проактивният асистент за шофиране използва предната камера на автомобила, за да идентифицира опасности при по-ниски скорости в града, като пешеходци, които се канят да пресекат или се движат в края на пътя, както и паркирани автомобили и велосипедисти. Автоматични задни мигащи аварийни светлини се активират при висока скорост, в случай че се появи риск от удар отзад от наближаващо превозно средство. Друга допълнителна функция, Safe Exit Assist, помага за предотвратяване на стълкновение с превозни средства, приближаващи се отзад и встрани, когато вратата се отваря за да излязат пътниците.

UX се предлага с нов цвят за каросерията, Sonic Copper, който е наличен при всички варианти.

UX вече се предлага и с удобството на опцията за дигитален ключ. Премахвайки нуждата от физически ключ, той позволява на шофьорите да отключват и стартират автомобила си с помощта на смартфон. Всичко, което се изисква, е само да носите устройството с вас, освен това до петима човека могат да бъдат упълномощени в приложението, което прави споделянето на автомобили по-лесно и по-сигурно.