Архив

Около половин милион нови електрически автомобили, регистрирани в Германия през 2023 г.

Растежът леко намаля – и въпреки това електрическият автомобил бие дизела в Германия: с над 500 000 нови електрически автомобила електрическото задвижване се е утвърдило по немски пътища, докато хибридите на приставка са в спад.

Ето всички  годишни данни за 2023 г.

kba.de

Според официални данни на германската федерална администрация на автомобилния транспорт, 524 219 нови електрическиvolkswagen-id3-total-ladestation-charging-station-fahrbericht-daniel-boennighausen-2023-01-min-1400x933-1 автомобили са регистрирани в Германия миналата година, което отбелязва увеличение от 11,4 на сто. Въпреки това, пазарът на хибриди за приставки се срина през 2023 г. със 175 724 нови регистрации в сравнение с предходната година-спад от около 50 на сто.

В годишния доклад, публикуван от KBA, през 2023 г. имаше 2,84 милиона нови автомобили във всички видове задвижване. Това означава, че пазарът на автомобили като цяло е нараснал със 7,3 % в сравнение с 2022 г.

Общо 524 219 електрически автомобили се търкаляха.Това съответства на пазарен дял от 18,4 на сто и ръст от 11,4 % (малко по -динамичен от пазара като цяло). През 2022 г. все още има 470 559 нови електрически автомобили.

Инерцията обаче се забави: през 2022 г. сегментът на BEV все още нараства с 32,2 % в сравнение с 2021 г. с подобен пазарен дял (17,7 на сто). По това време обаче имаше и цялостна, надеждна субсидия.

За разлика от това, 2023 г. се характеризира с изтичането на бонуса за околната среда за търговските собственици през септември. Това беше последвано в средата на декември от ad hoc края на бонуса на околната среда като цяло.

Тъй като бонусът щеше да бъде редовно намален през 2024 г., вероятно в края на 2023 г. имаше и ранни регистрации. Въпреки това, пълното прекратяване беше толкова спонтанно, че може да повлияе на данните за регистрацията за последния месец за няколко дни най -много.

Пазарът на плъгини хибриди падна с около половината през 2023 г. в сравнение с предходната година със 175 724 нови регистрации, по -специално с -51,5 %. Това идва толкова малко изненада, тъй като закупуването на плъгини хибриди все още беше субсидирано през 2022 г., което предизвика преждевременни регистрации и впоследствие предизвика вакуум.

След като всички субсидии бяха прекратени, хибридите за приставки имаха пазарен дял от 6,2 % през 2023 г. През предходната 2022 г. той все още беше 13,7 на сто.

През току -що приключиха годината, хибридните постигнаха дял от 29,5 % с 840 304 единици. В сравнение с пазара като цяло, продажбите им се развиват с под средно ниво със силно ограничен ръст от 1,6 на сто. Ако изключите току-що споменатите хибриди, резултатът е 654 580 хибриди без щепсели с пазарен дял от 23 на сто.

Бензиновите автомобили са имали пазарен дял от 34,4 на сто през 2023 г. (2022: 32,6 %). 978 660 ново регистрирани единици представляват ръст от 13,3 на сто. Дизеловите регистрации нараснаха с три процента до 486 581 автомобила, което съответства на 17,1%дял от общия пазар (2022: 17,8%). Автомобили с пропан -захранване (13,147, -12,4%, пазарен дял: 0,5%), автомобили с природен газ (1,327, -28,1%, пазарен дял: 0,0%) и автомобили с горивни клетки (пазарен дял: 0,0%) продължават да играят да играят незначителна роля.

През 2022 г. през този месец бяха регистрирани 104 325 нови електрически автомобили. С други думи, точно една пета от електрическите автомобили, регистрирани през 2023 г. Изключително висока цифра поради последващото намаляване на бонуса на околната среда. През декември 2023 г. няма дори половината от толкова много, а именно 54 654 нови електрически автомобили, което все още е добра цифра за последната година.