Архив

Ford ще пусне Transit Connect като plug-in хибрид

Ford допълва своето семейство електрифицирани ванове с новия Transit Connect PHEV. Панелният ван с plug-in хибридно задвижване трябва да бъде пуснат на пазара в средата на тази година.

media.ford.com, autonotizen.de

С третото поколение на своя панелен ван Transit Connect, Ford сега добавя и plug-in хибридна версия към гамата си.

Ford Transit Connect PHEV 2024

Ford Transit Connect PHEV 2024

Автомобилът е базиран на платформата MQB на Volkswagen и по този начин е технически сестрин модел на VW Caddy.

Задвижването PHEV, налично за първи път в Transit Connect, също е познато от Volkswagen Group. Той съчетава 1,5-литров бензинов двигател с електрически мотор за системна мощност от 150 к. с. и батерия с високо напрежение, която трябва да позволи чисто електрически пробег до 110 километра и може да се зарежда с 11 кВт AC с помощта на бордовото зарядно устройство или с 50 кВт при DC бързо зарядни устройства.

Според Ford, Transit Connect PHEV ще бъде пуснат на пазара в средата на тази година. След това фамилията електрифицирани ванове на американския производител на автомобили ще покрие четири сегмента с Transit Connect PHEV. Другите три ще се предлагат изцяло електрически: E-Transit, E-Transit Custom и E-Transit Courier, планирани за края на 2024 г.

Името Transit е широко известно и затова се използва от компанията за повече от една моделна серия. Самият Transit е малък ван с дължина от 5,53 до 6,73 метра. Transit Custom е с един размер по-малък и дълъг между 4,97 и 5,34 метра. Transit Connect, който е предмет на тази статия, вече не е ван, а панелен ван (4,42 до 4,82 метра). Най-малкият модел с името Transit е Courier, който с дължина 4,16 метра взема компоненти от Ford Fiesta и B-Max. Има и версии за леки автомобили на Custom, Connect и Courier, които носят името Tourneo.

Но да се върнем към Transit Connect PHEV: в допълнение към гореспоменатите основни данни за задвижването и товароносимостта на автомобила, Ford посочва капацитет на теглене от 1,4 тона и полезен товар от 770 килограма. За сравнение: дизеловите аналогове на Transit Connect имат капацитет на теглене от 1,5 тона и полезен товар от 820 килограма. Товарният обем на електрическото превозно средство на непълно работно време е до 3,7 кубически метра.

Що се отнася до задвижването, Ford уточнява, че 6-степенна автоматична трансмисия с технология с двоен съединител предава мощността към задвижващите колела на plug-in хибридния ван. Както споменахме, пиковата мощност е 110 кВт, а максималният въртящ момент е 350 Нм. В чисто електрически режим трябва да е възможен пробег до 110 километра и максимален въртящ момент от 330 Нм.

Всички варианти на Transit Connect имат набор от асистенти за шофиране и десетинчов цифров инструментален панел на борда фабрично. Централен сензорен екран, също с размер десет инча, служи като контролен елемент, например за интегриране на смартфон чрез Apple Carplay и Android Auto или за навигация. Други опции включват отопляем волан или отопляеми или особено ергономични предни седалки.

По принцип Ford предлага Transit Connect като двуместен панелен ван или като кабина за екипаж с пет места – всяка с късо или дълго междуосие. Клиентите могат да избират и между трите линии оборудване Trend, Limited и Active.

Клиентите ще могат да поръчат модела от пролетта на 2024 г., като доставките ще започнат през лятото, според Ford. Първо ще бъдат пуснати на пазара дизеловите версии, но от средата на годината ще бъде доставена и версията PHEV. Според Ford обаче кабината за екипаж няма да бъде налична до края на 2024 г.

„През последните две години електрифицирахме семейството на Transit, за да помогнем на всеки тип клиенти да ускорят продуктивността си и да електрифицират бизнеса си. Нашият изцяло нов Transit Connect е друга ключова стъпка в тази мисия“, казва Ханс Шеп, генерален мениджър на Ford Pro Europe.

В други новини германският портал Autonotizen съобщава, че plug-in хибридът ще електрифицира и VW Caddy. Въпреки това подробности – като графика – очевидно все още не са налични.