Архив

BMW ще пусне нови опции за задвижване за i5 и iX2

От март BMW ще предлага допълнителен вариант на задвижване, както за изцяло електрическите модели i5, така и за iX2. В случая с i5 това е новият i5 xDrive40 със задвижване на четирите колела, докато гамата iX2 ще бъде допълнена от модел с предно задвижване.

bmwgroup.com

i5 беше пуснат миналия октомври с модел с 250 кВт задвижване на задните колела, наречен i5 eDrive40, и мощен модел със

BMW i5 iX2

BMW i5 iX2

задвижване на всички колела (442 кВт) като i5 M60 xDrive. i5 eDrive40 струва поне 70 200 евро, докато M60 е посочен на петцифрена цена от 99 500 евро в родната си Германия.

Новият i5 xDrive40, който вече е посочен в конфигуратора на BMW, отговаря повече на познатия базов модел като цена и производителност, но е малко по-висок и в двата случая. Моделът със задвижване на всички колела с един двигател на предната ос и един на задната ос ще мобилизира системна мощност до 290 кВт с максимален въртящ момент от 590 Нм. Този вариант на задвижване започва от 75 600 евро.

Не е изненадващо, че третият изцяло електрически вариант на модела на седан 5 серия използва същия тип батерия като двете познати версии. Нетното енергийно съдържание е 81,2 кВтч, което трябва да осигури WLTP пробег от 463 до 538 километра, в зависимост от оборудването. Капацитетът на зареждане с постоянен ток тук също е 205 кВт в пика. Вградено зарядно устройство с мощност 11 кВт е монтирано фабрично за AC зареждане, като 22 кВт също се предлага като опция.

BMW обяви и нова базова версия на iX2 за март. Новият iX2 eDrive20 не е голяма изненада, тъй като BMW пусна своя сестрински модел, iX1, с xDrive30 задвижване на всички колела и по-късно добави предно предаване iX1 eDrive20. В случая на iX2, eDrive20 е със 7100 евро по-евтин от модела със задвижване на всички колела, започвайки от 49 400 евро в конфигуратора. Това означава, че разликата в цената е същата като при iX1.

По отношение на технологията няма разлики между новия iX2 и iX1 с предно задвижване: Електрическият мотор на предната ос – синхронна машина, възбуждана от ток, както в момента е стандартно за BMW – доставя 150 кВт и се доставя от батерия с използваема енергия от 64,78 кВтч. Батерията може да се зарежда в зарядни точки с постоянен ток с до 130 кВт – точно както при модела със задвижване на всички колела. Зарядно устройство с мощност 11 кВт за зареждане с променлив ток също е инсталирано тук фабрично, като 22 кВт също се предлага като опция – което ще зареди батерията на iX2 за около три часа. Според BMW пробегът на iX2 eDrive20 е от 439 до 478 километра според WLTP. Автомобилът със задвижване на всички колела с мощност 230 кВт има максимален пробег от 449 километра.

BMW също така добавя допълнителни опции за боядисване и за двата модела за пролетта на 2024 г. За i5 това са вариантите BMW Individual Frozen Portimao Blue металик и BMW Individual Malachite Green металик. Металният вариант Frozen Black ще бъде наличен за iX2 от март.

Има и актуализации в областта на цифровите услуги: „Те включват по-удобно използване на гласовия асистент Siri при интегриране на Apple iPhone в превозни средства, оборудвани с BMW Operating System 9, и оптимизиран дисплей на рейтингите на зарядните станции за напълно електрически и plug-in хибридни модели от BMW“, казва производителят.