Архив

Isuzu прави огромни инвестиции в електрически превозни средства

Различни източници разкриват, че Isuzu Motors е на път да инвестира близо два милиарда долара в електрически камиони и батерии. Достигнаха новини за поръчка с LG на стойност един трилион вона. Говори се и за нов EV пикап от Тайланд.

isuzu.co.jp (Elf EV), nationthailand.com (пикап), kedglobal.com (батерии)

Да започнем с батериите. Според регулаторна документация LG Energy Solution ще доставя на Isuzu Motors цилиндричниisuzu-elf-ev-e-lkw-electric-truck-japan-2024-01-min клетки до края на 2026 г. Въпреки че компаниите не са разкрили цялата сделка, източници от индустрията, цитирани от KED, казаха, че поръчката е на стойност поне един трилион вона, около 748 милиона долара.

LG ES доставя някои от своите батерии на японския производител на камиони от юни миналата година, добави корейската фирма в публичното подаване. Isuzu възнамерява да използва батерийните клетки, за да електрифицира Isuzu Elf, средно тежък камион, който се произвежда от октомври 2023 г.

Компанията е независим производител, включен в индекса Nikkei225, но OEM производители като Toyota и Mitsubishi притежават акции на Isuzu. Освен това Isuzu е тясно свързан с General Motors по отношение на технологиите, а GM също е ключов клиент на LGES.

Въпреки това Isuzu все повече изглежда иска да остави своя отпечатък в EV пространството. Специална продуктова страница за Elf EV описва подробно екосистемата около камиона с платформа за управление и изявлението „EVision“.

В твърди факти, Isuzu Elf има брутно тегло на превозното средство от 5 или 7,5 тона. Като 5-тонен камион, BEV има мощност от 110 кВт и се предлага с батерия от 40 или 60 кВтч за пробег от 120 или 180 километра. Версията с тегло 7,5 тона има 150 кВт мощност и 100 кВтч енергия за пробег до 250 километра.

Новините от Тайланд затвърждават впечатлението, че Isuzu приема сериозно развитието на EV. Isuzu планира да инвестира 32 милиарда бата (1,3 милиарда долара) в завода си в Тайланд за производство на електрически пикапи през следващите пет години.

Това включва електрическа версия на Isuzu D-Max, която ще слезе от производствената линия на Тайланд в началото на 2025 г. Според местните медии Isuzu цели пробег до 400 километра и вижда предприятията, които се нуждаят от надеждно и ефективно превозно средство за транспортиране на стоки и хората като техен основен клиент.

Съобщава се, че в Япония Isuzu изгражда център за електрически превозни средства за тестване и разработване на компоненти като двигатели, батерии и системи за управление на топлината. Според Isuzu „Земната лаборатория“ е планирана да отвори врати през юни 2026 г.

Това не означава, че Isuzu се отказва от съществуващите си партньорства. Например Isuzu работи с Toyota и Hino за автобуси или Honda за тежкотоварен водороден камион, планиран за 2027 г. Камионът Giga Fuel Cell в момента е на пътни тестове в Япония.