Isuzu прави огромни инвестиции в електрически превозни средства
Различни източници разкриват, че Isuzu Motors е на път да инвестира близо два милиарда долара в електрически камиони и батерии. Достигнаха новини за поръчка с LG на стойност един трилион вона. Говори се и за нов EV пикап от Тайланд.
isuzu.co.jp (Elf EV), nationthailand.com (пикап), kedglobal.com (батерии)
Да започнем с батериите. Според регулаторна документация LG Energy Solution ще доставя на Isuzu Motors цилиндрични клетки до края на 2026 г. Въпреки че компаниите не са разкрили цялата сделка, източници от индустрията, цитирани от KED, казаха, че поръчката е на стойност поне един трилион вона, около 748 милиона долара.
LG ES доставя някои от своите батерии на японския производител на камиони от юни миналата година, добави корейската фирма в публичното подаване. Isuzu възнамерява да използва батерийните клетки, за да електрифицира Isuzu Elf, средно тежък камион, който се произвежда от октомври 2023 г.
Компанията е независим производител, включен в индекса Nikkei225, но OEM производители като Toyota и Mitsubishi притежават акции на Isuzu. Освен това Isuzu е тясно свързан с General Motors по отношение на технологиите, а GM също е ключов клиент на LGES.
Въпреки това Isuzu все повече изглежда иска да остави своя отпечатък в EV пространството. Специална продуктова страница за Elf EV описва подробно екосистемата около камиона с платформа за управление и изявлението „EVision“.
В твърди факти, Isuzu Elf има брутно тегло на превозното средство от 5 или 7,5 тона. Като 5-тонен камион, BEV има мощност от 110 кВт и се предлага с батерия от 40 или 60 кВтч за пробег от 120 или 180 километра. Версията с тегло 7,5 тона има 150 кВт мощност и 100 кВтч енергия за пробег до 250 километра.
Новините от Тайланд затвърждават впечатлението, че Isuzu приема сериозно развитието на EV. Isuzu планира да инвестира 32 милиарда бата (1,3 милиарда долара) в завода си в Тайланд за производство на електрически пикапи през следващите пет години.
Това включва електрическа версия на Isuzu D-Max, която ще слезе от производствената линия на Тайланд в началото на 2025 г. Според местните медии Isuzu цели пробег до 400 километра и вижда предприятията, които се нуждаят от надеждно и ефективно превозно средство за транспортиране на стоки и хората като техен основен клиент.
Съобщава се, че в Япония Isuzu изгражда център за електрически превозни средства за тестване и разработване на компоненти като двигатели, батерии и системи за управление на топлината. Според Isuzu „Земната лаборатория“ е планирана да отвори врати през юни 2026 г.
Това не означава, че Isuzu се отказва от съществуващите си партньорства. Например Isuzu работи с Toyota и Hino за автобуси или Honda за тежкотоварен водороден камион, планиран за 2027 г. Камионът Giga Fuel Cell в момента е на пътни тестове в Япония.