Архив

Nissan разкрива голям електрически ван Interstar-e

Nissan представя новото поколение на своя голям ван Interstar, който за първи път се предлага с изцяло електрическо задвижване. Изцяло електрическият Nissan Interstar-e споделя своята технология с Renault Master E-Tech. Обхват: до 460 километра.

Чрез съюза си с Renault Nissan пуска за първи път Interstar с електрическо задвижване. „Новият“ е базиран на същатаnissan-interstar-e-transporter-electric-transporter-2024-05-min-1400x933 платформа като четвъртото поколение на Renault Master E-Tech, което френската компания представи през ноември. И двата големи микробуса са оборудвани с батерия от 40 или 87 кВтч, като пробегът на Renault първоначално е обявен като 170 и 410 километра в зависимост от размера на батерията, докато пробегът на Nissan е 200 и 460 километра според WLTP. Въпреки това, актуализация на Renault Transporter, публикувана преди няколко дни, поставя рекорда: според него, френският сестрин модел също постига до 200 и 460 километра.

От Nissan все още не са коментирали електрическия мотор в писменото си представяне на модела. Известно е, че Renault Master E-Tech в бъдеще ще се предлага с агрегат с мощност 96 или 105 кВт. Цифрите за Nissan вероятно ще бъдат идентични. За сравнение: сегашното трето поколение Master van предлага само мощност от 57 кВт и капацитет на батерията от 52 кВтч за „реален пробег до 200 км“.

nissan-interstar-e-transporter-electric-transporter-2024-03-min-1400x933Nissan заявява, че 252 километра (голяма батерия) или 200 километра (малка батерия) могат да бъдат презаредени за 30 минути с бързо зареждане. Времето за зареждане за 10 до 100% SoC в точки за зареждане с променлив ток трябва да бъде по-малко от четири часа. Nissan не уточнява действителния капацитет на зареждане, но Renault го прави: 130 кВт DC и 22 кВт AC несъмнено са валидни и за модела на японския производител.

Допустимото общо тегло на електротранспорта Nissan е четири тона. Компанията определя максималния капацитет на теглене на 2,5 тона и максималния полезен товар до 1,6 тона. В сравнение със своя предшественик (с двигател с вътрешно горене), новият ван на Nissan предлага по-големи размери, подобрена аеродинамика („съпротивление на въздуха, намалено с 20 процента“) и повече възможности за персонализиране. Японската компания предлага „широка гама от конверсии за модела от завода, включително самосвал, бордови платформи и панелни фургони“, както се посочва в прессъобщението.

Като панелен ван, Interstar-e има четири сантиметра по-широка странична врата и 10 сантиметра по-дълга товарна площ.nissan-interstar-e-transporter-electric-transporter-2024-01-min-1400x933 Диаметърът на завой е намален с 1,5 метра. Това са все подробности, които вече знаем от Renault. Nissan не посочва товароносимостта в кубични метри. Отново обаче вероятно ще бъдат „единадесет до 22 кубически метра“, които Master E-Tech също предлага, в зависимост от варианта на оборудване.

Говорейки за оборудване: Nissan говори за ревизиран интериор с, наред с други неща, здрави калъфи за седалки, отопляеми седалки и отопляемо предно стъкло, както и подобрена информационно-развлекателна система. Според японската компания всички варианти на новия Nissan Interstar са оборудвани и с набор от системи за безопасност, включително помощ при аварийно спиране, система за предупреждение за умора, система за следене на налягането в гумите и система за стабилизиране на ремаркето. Така наречената спирачна система с 1 кутия също е проектирана да „осигури идеална спирачна ефективност, независимо от теглото на превозното средство“.

Nissan предлага стандартна гаранция от пет години или 160 000 километра за своя нов ван и осем години или 160 000 километра за високоволтовата батерия. Предварителните продажби на новия Nissan Interstar трябва да започнат през пролетта, като доставките на първите бройки ще последват през лятото. Nissan се стреми да електрифицира напълно гамата си модели ванове до 2026 г. – „новият Nissan Interstar-e ще играе ключова роля в това“, казва производителят.