Ford обявява електрическа Puma Gen-E
Електрическата версия на Ford Puma ще се казва Gen-E и ще бъде разкрита по-късно тази година. Подобно на версиите с двигател с вътрешно горене, електрическият Ford Puma ще слезе от производствената линия в завода на Ford Otosan в Крайова, Румъния.
ford.com, 08.02.2024 г.
Производителят на автомобили не предоставя никаква информация за новия си EV, освен името му и че той „ще бъде разкрит по-късно тази година“. Въпреки това, тъй като Puma е базирана на същата платформа като вановете E-Transit Courier и E-Tourneo Courier, които също се произвеждат в Крайова, погледът към техническите данни на лекотоварните автомобили може да даде представа за Puma Задвижващата система на Gen-E.
Задвижването в тези модели има мощност от 100 кВт, а батерията трябва да бъде около 55 кВтч въз основа на спецификациите. Мощността на зареждане с постоянен ток е до 100 кВт, а стандартният процес на зареждане от десет до 80 процента ще отнеме „по-малко от 35 минути“. По отношение на AC, превозните средства могат да се зареждат с до 11 кВт, а зареждането от десет до 100 процента отнема 5,7 часа.
Ford дава и някои подробности за ICE версията на компактния кросоувър. Puma ще разполага с „кокпит в стил спортен автомобил“ и така наречения MegaBox, 80-литров склад под багажника. Общото товарно пространство е 456 литра. Системите за подпомагане на водача включват 360-градусова камера за съраунд изглед, помощ при спиране на заден ход и спиране на червен кръст.
Съобщението идва само дни след като Ford представи финансовите си резултати за Q4/2023 и за 2023 година като цяло. Той показа, че подразделението Model e на автомобилния производител е дълбоко на червено, губейки повече от 47 000 долара на електрическо превозно средство, продадено през Q4/2023. За годината като цяло приходите в подразделението за EV възлизат на 5,9 милиарда долара (+12%), докато загубите на бизнеса с EV на Ford възлизат на 4,7 милиарда долара.
Ford също обяви, че работи върху платформа за евтини електрически автомобили през последните две години и може да пусне по-малки електромобили в бъдеще. През 2022 г. Ford обяви, че ще пусне седем нови електрически модела в Европа до 2024 г., включително три нови електрически пътнически автомобила и четири нови електрически търговски превозни средства.
Според съобщението втори модел ще излезе от производствената линия в Кьолн, Германия. Остава да се види дали производителят на автомобили ще се придържа към графика си на фона на финансовите си затруднения. Още през 2023 г. Ford замрази много проекти, свързани с EV. Например, ще реализира своята фабрика за батерийни клетки LFP в САЩ в много по-малък мащаб от първоначално планираното. Ford също отмени планове за завод за батерии за EV търговски превозни средства, планирани с LG Energy Solution и Koç в Турция.