Обновеното Porsche Taycan има повече мощност, пробег, по-бързо ускорение и по-бързо зареждане
Porsche предостави на Taycan особено обширна актуализация. Новите версии имат повече мощност, по-голям обхват, ускоряват по-бързо и зареждат по-бързо с по-голяма стабилност. Style Porsche също изостри дизайна и по-силно диференцира моделите Turbo.
Всички версии на Taycan разполагат с още по-обширен списък със стандартно оборудване и идват с най-новото поколение на Porsche Driver Experience с подобрен дисплей и концепция за управление.
И трите варианта на каросерията ще включват многобройните модификации от датата на пускане на пазара – спортният седан Taycan, универсалният Taycan Cross Turismo, който се предлага с офроуд пакет, и спортният Taycan Sport Turismo. Във всеки случай се предлагат четири опции за задвижване, с варианти със задно и задвижване на всички колела. Ревизираните версии ще пристигнат в центровете на Porsche от пролетта на 2024 г.
Всички актуализирани модели ускоряват много по-бързо от своите предшественици. Два примера от двата края на портфолиото: като спортни седани, Taycan и Taycan Turbo S достигат 100 км в час от място съответно само за 4,8 и 2,4 секунди. Това ги прави с 0,6 и 0,4 секунди по-бързи от своите предшественици.
С новата функция push-to-pass в пакета Sport Chrono може да се извика усилване до 70 кВт, в зависимост от модела, за 10 секунди с натискане на бутон. Повишените скорости на ускорение обикновено са резултат от по-високата производителност на системата. Например базовият Taycan доставя 60 kW повече от преди. В Taycan Turbo S това са допълнителни 140 кВт с Launch Control. Това увеличава системната мощност на най-добрия модел до 952 к. с..
В зависимост от варианта на каросерията и двигателя, обхватът на WLTP се е увеличил до 678 км, увеличение от 175 км или 35%. Актуализираният Taycan не само изисква по-малко спирания за зареждане при дълги пътувания от своя предшественик, но също така се презарежда по-бързо: на 800-волтови DC зарядни станции, например, той може да се зарежда с до 320 кВт – с 50 кВт повече от преди.
Прозорецът за бързо зареждане на новата производителна батерия е значително разширен. Това означава, че капацитет на зареждане от над 300 кВт може да се поддържа до пет минути, а много висок капацитет на зареждане може да се постигне по-бързо, дори при ниски температури.
В зависимост от стила на шофиране на индивида, наред с други променливи, това може да намали наполовина времето, необходимо за преминаване от 10 до 80% зареждане в сравнение с предходната кола. В първото поколение Taycan времето за зареждане от 10 до 80% SOC при 15 градуса по Целзий е 37 минути. При същите условия актуализираният Taycan отнема само 18 минути въпреки по-големия капацитет на батерията. Performance Battery Plus вече има брутен капацитет от 105 кВтч, увеличен от 93 кВтч.
Всички обновени модели Taycan се предлагат стандартно с адаптивно въздушно окачване. Новото окачване Porsche Active Ride може да бъде поръчано като опция за версиите със задвижване на четирите колела. Тази система предлага безпрецедентна честотна лента между комфорт на шофиране и динамика на шофиране.
Окачването поддържа нивото на каросерията на Taycan през цялото време, дори по време на маневри за динамично спиране, управление и ускорение. При гладко возене системата поема неравностите почти напълно. При динамични ситуации на шофиране окачването Porsche Active Ride осигурява почти перфектна връзка с пътя благодарение на балансираното разпределение на натоварването на колелата. Ако е активиран подходящият режим, окачването може да компенсира движенията на накланяне и търкаляне, за да намали силите на ускорение, действащи върху пътниците.
Едновременното подобряване на производителността и ефективността се свежда до редица фактори: усъвършенствано задвижване с нов двигател на задния мост с до 80 кВт повече мощност от своя предшественик за всички модели, модифициран импулсен инвертор с оптимизиран софтуер, по-мощни батерии , преработен термичен мениджмънт, термопомпа от следващо поколение и модифицирана рекуперация и стратегия за задвижване на четирите колела.
Максималният капацитет за рекуперация по време на забавяне от високи скорости се е увеличил с повече от 30% от 290 до 400 кВт. Всички варианти вече се предлагат стандартно с аеродинамично оптимизирани колела и гуми с намалено съпротивление при търкаляне. За целта са специално разработени нови 21-цолови джанти и гуми.
Въпреки че моделите тежат с до 15 килограма по-малко, стандартното оборудване е още по-богато от преди. Амбиентно осветление, ParkAssist с камера за заден ход, електрически сгъваеми външни огледала с огледално осветяване, отопляеми предни седалки, Porsche Intelligent Range Manager (PIRM), термопомпа с нова охладителна система, тава за смартфон за безжично зареждане, електрически портове за зареждане на водача и страните на предния пътник, превключвателят за режим на шофиране и Power Steering Plus вече са стандартни функции.
Базовите модели на Taycan вече са стандартно оборудвани с адаптивно въздушно окачване и алуминиеви протектори на праговете. В допълнение към подобреното оборудване, подобрената продуктова спецификация включва батерия с увеличен капацитет, но с намалено тегло.
По пътя към серийното производство инженерите по разработката и тестовите шофьори в камуфлажни тестови автомобили са изминали повече от 3,6 милиона километра по света, за да продължат да подобряват първия изцяло електрически спортен автомобил от Porsche. Производителят на спортни автомобили е произвел почти 150 000 екземпляра от Taycan. Най-важните отделни пазари за Taycan в момента са САЩ, Обединеното кралство, Германия и Китай.