Архив

BMW представя първата изцяло електрическа версия на Серия 5 Touring

Шестото поколение на BMW Серия 5 Touring предлага за първи път изцяло електрическо задвижване под формата на BMW i5 Touring. Гъвкавата архитектура на задвижването позволява варианти на модела с бензинови и дизелови двигатели, plug-in хибридни системи и чисто електрически задвижващи системи да се произвеждат на една производствена линия в завода на BMW Group в Динголфинг.

greencarcongress.com, 08 февруари 2024 г.

Пускането в Германия, много други европейски страни и Япония ще започне през май 2024 г., а други пазари ще последватbmw-i5-touring-2024-04-min-1400x933 през юни 2024 г.

В сравнение с предшественика си, новото BMW Серия 5 Touring е с 97 милиметра по-дълго (5060 милиметра), 32 милиметра по-широко (1900 милиметра) и 17 милиметра по-високо (1515 милиметра). Новото BMW Серия 5 Touring има най-дългото междуосие в своя клас, което се увеличава с 20 милиметра до 2995 милиметра.

Новото BMW i5 Touring е първият изцяло електрически премиум модел в своята конкурентна сфера. От самото начало ще се предлага в две версии.

В BMW i5 M60 xDrive Touring две силно интегрирани задвижващи единици на предната и задната ос заедно образуват електрическо задвижване на четирите колела с до 442 kW/601 к.с. При активиран M Launch Control или M Sport Boost въртящият момент на системата се увеличава до 820 Нм.

Топ моделът ускорява от място до 100 км в час за 3,9 секунди, а максималната му скорост е електронно ограничена на 230 км в час. Електрическият мотор на BMW i5 eDrive40 Touring е разположен на задната ос (комбинирана консумация на енергия според WLTP: 19,3 до 16,5 кВтч/100 км) и генерира максимална мощност от 340 к.с. и максимален въртящ момент до 430 Нм с функция Sport Boost или Launch Control.

bmw-i5-touring-2024-07-min-1400x933BMW i5 eDrive40 Touring ускорява от нула до 100 км в час за 6,1 секунди.

И при двата модела високоволтовата батерия, разположена в долната част на автомобила, осигурява използваемо енергийно съдържание от 81,2 кВтч. В допълнение към ефективните електродвигатели, адаптивната рекуперация и термопомпената технология за отопление и охлаждане на интериора, задвижването и високоволтовата батерия допринасят за способността за дълги разстояния на BMW i5 Touring.

Обхватът, определен в тестовата процедура WLTP, е 445 до 506 километра за BMW i5 M60 xDrive Touring и 483 до 560 километра) за BMW i5 eDrive40 Touring.

Батерията може да се зарежда с променлив ток с мощност до 11 кВт като стандарт и до 22 кВт като опция. Високоволтовата батерия може да се зарежда с постоянен ток с мощност до 205 кВт. Предварителното термично управление за високоволтовата батерия оптимизира ефективността при използване на станции за бързо зареждане. Connected Home Charging за изцяло електрическите и plug-in хибридните модели създава условия за слънчево зареждане и оптимизирано натоварване, както и оптимизирано разходно зареждане. BMW i5 Touring е подходящо и за функцията Plug & Charge Multi Contract.

Всички дизелови двигатели, налични за новото BMW Серия 5 Touring, са комбинирани с 48-волтова мека хибриднаbmw-i5-touring-2024-08-min-1400x933 технология и 8-степенна трансмисия Steptronic. Четирицилиндровият двигател на моделите BMW 520d Touring, налични при пускането на пазара (комбиниран разход на гориво: 5,9 – 5,3 л/100 км; CO2 емисии: 154 – 141 гр/км според WLTP) и BMW 520d xDrive Touring (комбиниран разход на гориво: 6,2 – 5,7 л/ 100 км; CO2 емисии: 163 – 149 гр/ според WLTP) генерира максимална мощност от 197 к.с. и максимален въртящ момент от 400 Нм.

Портфолиото от задвижвания ще бъде допълнено от редови шестцилиндров дизелов двигател през лятото на 2024 г. В същото време ще последват два варианта на модела с последно поколение plug-in хибридно задвижване.