Архив

Отборът Peugeot TotalEnergies е готов за новия сезон

  • Отборът Peugeot TotalEnergies трябва да започне сезон 2024 на Световния шампионат за издръжливост на FIA на 24-25 февруари в т.нар. „Пролог“, последван на 2 март от 1812 км в Лусаил, Катар с два автомобила на своя PEUGEOT 9X8, във версията от 2023 г.
  • Вторият пълен сезон на отбора започва в годината, която обещава да бъде вълнуваща. Пилотите с № 93: Микел Йенсен – Нико Мюлер – Жан-Ерик Верн и № 94: Пол Ди Реста – Лоик Дювал – Щофел Вандорн, ще се възползват от наученото през изминалия сезон Peugeot 9X8 – 2023, преди той да бъде заменен с версия 2024 за следващия кръг в Имола, (21 април ).

Катар е мястото, където започва един вълнуващ нов сезон за Team Peugeot TotalEnergies, с девет производителя,пежо участващи в шампионата и не по-малко от 19 автомобила в клас Hypercar. Рекорден брой, който обещава да предложи много конкурентна и оспорвана битка.

С около десет часа състезание, планирани на международната писта Лусаил (5,38 километра), вдигането на завесата за сезон 2024 на FIA WEC се очаква да представлява значително предизвикателство. Това е второто най-дълго събитие в календара, след 24-те часа на Льо Ман. Това ще бъде истински тест както за мъжете, така и за машините и гумите, особено като се има предвид, че горещите условия се очаква да играят жизненоважна роля. Екипът се справя с предизвикателствата на два фронта: да се представи добре с Peugeot 9X8 -2023 , като същевременно следва стриктно плана за Peugeot 9X8 – 2024, който трябва да бъде готов за Имола през април.

„Очакваме да бъде трудно състезание,“ потвърди Оливие Янсони, технически директор на Peugeot Sport. „Надеждността ще бъде ключов фактор, но ние имаме предимството да знаем, че Peugeot 9X8 – 2023 е изпитан и тестван автомобил и се е доказал като стабилен във Фуджи и Бахрейн, в края на миналата година. Ще трябва да постигнем производителност без грешки по отношение на пилотите, надеждността и стратегията. Ако успеем да направим това, можем да се възползваме максимално от обстоятелствата. Разполагаме с някои нови инструменти, които да ни помогнат да подобрим представянето си.  Решени сме да постигнем възможно най-добрия резултат.”

Въпреки че пистата ще бъде нова за много състезатели, всеки ще има шанса да се справи с нея по време на „Пролог“ етапа преди откриващия кръг. В Peugeot Sport членовете на екипажа също ще могат да се подготвят напълно за новия сезон на симулатора, като всичките шестима пилоти ще се сменят зад волана. Пилотите ще имат възможността да се запознаят с тънкостите на пистата, както и тези на Peugeot 9X8 след зимната пауза, докато инженерите ще могат да работят по настройката на колата и да планират няколко потенциални ситуации, така че отборът да може да реагира бързо на всяка възможност, когато е на пистата.

Последната неизвестна е факторът въведен от FIA, наречен “баланс на представянето“. „Ще има нови корекции в баланса на представянето преди откриващия кръг“, коментира Жан-Марк Фино, старши вицепрезидент на Stellantis Motorsport. „Peugeot 9X8, който ще се състезава в Катар, ще бъде идентичен с този, който се състезава във финалните състезания за 2023 г. Следователно „балансът на представянето“ трябва да го позиционира по-близо до представянето на най-добрите конкуренти. Затова идеята ни е да се да се борим за лидерските позиции.” Този подход отразява решимостта, която ръководи всички в Team Peugeot TotalEnergies в началото на новия сезон.

Нико Мюлер – Peugeot 9X8 #93 : „Катар изглежда ще бъде интензивно и вълнуващо състезание. Всички работихме здраво през зимата и сме много мотивирани. Нямаме търпение да започнем. От физическа гледна точка подготовката ми беше много добра и се чувствам още по-свеж от преди. Надявам се, че мога да покажа това в PEUGEOT 9X8. Разбирам се много добре с всички в отбора. Другите две момчета, с които ще карам са много бързи и също са много добри състезатели, което е една  добра комбинация.”

Щофел Вандорн – Peugeot P9X8 #94 : „Нямам търпение да започнем новия сезон. Това ще бъде първият ми пълен сезон кампания с Team Peugeot TotalEnergies, карам с Пол и Лоик, с които се разбирам много добре. В Катар ще направим всичко възможно, за да извлечем максимума от Peugeot 9X8 – 2023 в последното му състезание. Предимството за нас е, че това е кола, която познаваме и разбираме добре. Никога преди не съм се състезавал тук и със сигурност очаквам състезанието да е тежко физически, като се имат предвид много високите температури. Най-голямото предизвикателство несъмнено ще бъде с гумите, но сме готови за това!“