Renault представя Renault 5 E-Tech електрическо на цена от €25 000
Renault Group се е ангажирала да произвежда Renault 5 E-Tech електрическо — и неговата батерия — във Франция от лятото на 2025 г. Превозните средства и батериите ще се сглобяват в завода в Дуе, който беше един от производствените обекти за оригиналното Renault 5.
greencarcongress.com, 27 февруари 2024 г.
Renault представя електрическото Renault 5 E-Tech. Снабдено с електрическа и цифрова технология и изцяло произведен във Франция, то също е на конкурентна цена, започваща от около 25 000 евро. За да постигне този резултат в сегмента на малките и достъпни градски автомобили, Групата се възползва от пълния си набор от експертни познания и по-специално този на Renault, Ampere, организацията на Renault Group, специализирана в електрически превозни средства и софтуер, и Mobilize.
За този проект Групата разчита на своята нова мултиспециализирана организация, създадена да бъде в крак с технологичните промени в този сектор чрез гъвкав, иновативен и ефективен подход. Например Ampere донесе на Renault неоспоримо конкурентно предимство с бързото развитие на оригинална платформа, посветена на малки електрически превозни средства, заедно със силна европейска индустриална екосистема. В резултат на това Renault успява да разработи нова гама от атрактивни електрически превозни средства, ръководени от Renault 5 E-Tech electric.
Renault 5 E-Tech electric е първото превозно средство, което е проектирано изцяло върху AmpR Small, новата платформа Ampere, предназначена за електрически превозни средства от B-сегмент. Това го прави превозно средство с реални конкурентни предимства, включително плосък под, дълго междуосие (2,54 м), оптимизирано вътрешно пространство и капацитет на багажника (326 литра), по-нисък център на тежестта и намалено тегло (под 1500 кг).
Платформата AmpR Small също донесе икономии от мащаба в много области, без да прави компромис с електрическите компоненти или технологии, които са полезни за клиентите. Чрез този разрушителен подход, приложен за първи път, Renault успя да съкрати времето за разработка само до три години.
Renault 5 E-Tech electric представя ново AC двупосочно зарядно устройство, съвместимо с технологиите V2L (превозно средство към товар) и V2G (превозно средство към мрежа).
Моторът на Renault 5 E-Tech electric е по-компактен от двигателите на Megane E-Tech electric и Scenic E-Tech electric, на които е базиран. Той остава верен на предпочитаната от Renault синхронна технология на навит ротор. Тъй като няма постоянни магнити, той не използва редкоземни елементи, като по този начин намалява въздействието си върху околната среда. Въз основа на опита на своите предшественици по отношение на издръжливостта, моторът ще се предлага с три степени на мощност: 110, 90 и 70 кВт.
Renault 5 E-Tech electric е универсален автомобил, в града или на открит път, благодарение на своето 11 кВт AC зарядно устройство, неговото 80 или 100 кВт DC зарядно устройство и неговата батерия до 52 кВтч, което му осигурява обхват от до 400 км WLTP. Рядкост в сегмента на електрическите градски коли, той може дори да тегли ремарке с капацитет на теглене от 500 кг.
Renault 5 E-Tech Electric разполага с последно поколение система OpenR Link с вграден Google, заедно с повече от 50 приложения и практични услуги като интегриране на електрическо зареждане в планираното пътуване.
Електрическото Renault 5 E-Tech разполага с помощни средства за шофиране (ADAS), заимствани от по-високите пазари, включително интелигентен адаптивен круиз контрол, който разчита пътя, и Active Driver Assist, технология за автоматизирано шофиране от ниво 2. То също така включва иновативни технологии за улесняване на работата на спасителните служби в случай на злополука (Fireman Access, Pyroswitch и QRescue). Новата динамична спирачна система намалява наполовина времето за реакция при автоматично спиране. И накрая, Safety Coach помага на водача да намали риска от инциденти.
Renault Group се е ангажирала да произвежда Renault 5 E-Tech електрическо — и неговата батерия — във Франция от лятото на 2025 г. Превозните средства и батериите ще се сглобяват в завода в Дуе, който беше един от производствените обекти за оригиналното Renault 5. Моторът (електрическа машина, редуктор, силова електроника) ще се произвеждат в Клеон, а модулите, произведени от Douai Gigafactory (партньорство Envision AESC) от лятото на 2025 г. До 2030 г. въглеродният отпечатък на модулите ще бъде с 35% по-малък, отколкото при ZOE.