Audi ще произвежда базов модел в централата си в Инголщад
Audi ще произвежда новия си базов електрически модел, обявен преди около година, в централата си в Инголщад. Гернот Дьолнер, ръководител на Audi, каза това на среща на персонала в главния завод. Новият EV се намира под Q4 e-tron.
automobilwoche.de, 08.03.2024 г. –
Първият модел PPE, Q6 e-tron, вече слиза от производствената линия в главния завод на Audi и ще бъде представен на 18 март. Първият електрически седан на Audi, A6 e-tron, ще дойде от Инголщад на платформата PPE.
„Със семейството на Q6 e-tron и A6 e-tron, електрическата мобилност идва от Инголщад за първи път тази година. Q6 e-tron, базиран на новата Premium Platform Electric, е следващият технологичен скок на Audi за електрическа мобилност. В средносрочен план ще произвеждаме и още един чисто електрически модел на мястото“, каза Дьолнер пред около 5500 служители в завода, според Automobilwoche.
Едно нещо е ясно: от 2028 г. най-важният завод на Audi, както се съобщава, ще произвежда само електрически автомобили. Все още няма много информация за базовия електрически модел. Предшественикът на Дьолнер, Маркус Дюсман, потвърди плановете за нов модел под Q4 e-tron през март 2023 г. Въпреки това, тъй като Дьолнер отхвърли някои от плановете на Дюсман и беше много тихо относно базовия модел до последното му изявление, бъдещето му беше неясно досега.
Изгражда ли Audi издънка на ID.3?
Според информация от Automobilwoche, новият базов електрически модел на Audi ще бъде позициониран в компактния сегмент и ще има размери, подобни на тези на настоящото Audi A3. „Audi работи върху нова концепция на каросерията. Модулната система MEB на Volkswagen, която вече осигурява архитектурата за предишното базово електрическо Q4 e-tron, ще бъде използвана като платформа“, се посочва в статията.
MEB или по-нататъшното развитие MEB+ биха говорили по-скоро в полза на ранно пускане на пазара – ако Audi изчака предстоящия SSP на VW Group, това със сигурност ще забави компактния електрически автомобил. Настоящият A3 се предлага на базата на MQB от 2020 г. и е дълъг 4,34 метра като модел с пет врати, докато A4 е с размери 4,54 метра като компактен седан – чистият модел с три врати не се предлага от това поколение. Това прави A3, задвижван с вътрешно горене, с около осем сантиметра по-дълъг от VW ID.3, съществуващ компактен модел, базиран на MEB.
Какво се има предвид под „концепцията за ново тяло“ все още не е ясно. Както всички серии модели MEB, моделът вероятно ще бъде малко по-висок поради технически причини. Audi може да иска да използва това с нова концепция за пространство, за да увеличи полезността.
Автомобилът няма да бъде пуснат на пазара с код „3.“ В новата цифрова номенклатура на Audi нечетните номера са предназначени за моделите с вътрешно горене, докато серията електрически модели има четни номера. Тъй като „4“ вече е причислен към средния клас с Q4 e-tron, компактният модел вероятно ще бъде пуснат на пазара като Audi A2 e-tron или, с фокус върху SUV, като Q2 e-tron.