Архив

Mini Countryman Electric вече е в серийно производство

BMW обяви началото на производството на Mini Countryman Electric в завода в Лайпциг. Четири месеца след началото на производството на Mini Countryman с двигатели с вътрешно горене, изцяло електрическите модели вече също слизат от производствената линия в Лайпциг.

bmwgroup.com

От ноември моделите с вътрешно горене на модела SUV се произвеждат на една линия заедно с моделите BMWmini-countryman-electric-produktion-production-leipzig-2024-05-min-1400x933 Серия 1 и 2. Благодарение на гъвкавия производствен подход, двигатели с вътрешно горене, plug-in хибриди или изцяло електрически автомобили могат да се произвеждат на една линия – което се използва с наскоро обявения старт на производството на електрическия Countryman. Това е така, защото в момента няма изцяло електрически модели на BMW Серия 1 и 2.

Батерийните пакети за Countryman ще бъдат напълно сглобени в Лайпциг. Според BMW, „и трите етапа на производствения процес на високоволтова батерия Gen 5 вече са представени в завода на BMW Group в Лайпциг“.

Закупените клетки първо се боядисват (за да станат по-устойчиви), след това се монтират в модули и на третата стъпка модулите се сглобяват в готови за инсталиране батерии във високоволтовия акумулатор. За производството на електронни компоненти, пет линии за боядисване на клетки, три производствени линии за модули и две линии за производство на високоволтови батерии са създадени в завода и в момента са във фаза на разрастване.

„Ние сме в средата на трансформацията към е-мобилност“, казва Маркус Фалбьомер, ръководител производство на батерии в BMW Group. „От тази година заводът в Лайпциг ще извършва всеки етап от нашия вътрешен процес на производство на високоволтови батерии. Това е следващата ни голяма стъпка напред.“

Задвижващите агрегати също се сглобяват на една линия в отдела за монтаж на агрегати в завода в Лайпциг и се подготвят за така наречения „брак“ с каросерията. За двата изцяло електрически модела електродвигателят, трансмисията и управляващата електроника (HEAT: силно интегрирана топология на електрическото задвижване) се сглобяват директно в завода.

mini-countryman-electric-produktion-production-leipzig-2024-02-min-1400x933Нова поточна линия трябваше да бъде създадена само за управляващата електроника. Производството на моделите с вътрешно горене е започнало с първоначални 100 автомобила на ден. С въвеждането на електрическата версия производството трябва да се увеличи до 500 автомобила на ден, въпреки че не всичките 400 допълнителни единици ще бъдат чисто електрически – BMW може да коригира разпределението в кратки срокове, в зависимост от търсенето.

Всеки ден ще се произвеждат допълнителни 800 BMW. За да може да произвежда до 350 000 единици годишно, което е увеличение със 100 000 единици, заводът в Лайпциг непрекъснато се разширява от 2018 г. насам. Цехът за каросерии, бояджийски цех, монтажът и логистиката бяха значително разширени и модернизирани.

Фактът, че третото поколение на Mini Countryman ще бъде пуснато като бензинов, дизелов и електрически модел, беше известен още преди премиерата на модела на IAA Mobility 2023 в Мюнхен. Електрическата версия ще се предлага като модел с предно задвижване или задвижване на всички колела.

Версията с един двигател е известна просто като модела Mini Countryman E. Този вариант осигурява 150 кВт мощност, 250 Нм въртящ момент и 8,6 секунди за спринта до 100 км в час. Countryman SE ALL4 със задвижване на четирите колела е базиран на BMW iX1 xDrive30: тук са налични 230 кВт и с 494 Нм въртящ момент той достига трицифрени скорости за 5,6 секунди. Докато моделът с предно предаване може да измине 462 километра с едно зареждане на батерията според WLTP, моделът със задвижване на четирите колела има пробег от 433 километра. И в двата случая е инсталирана батерия с капацитет 66,5 кВтч.

За разлика от Mini Cooper, новият електрически Countryman може да се зарежда с до 22 кВт AC. Възможно е бързо зареждане в DC зарядна точка с до 130 кВт при пикова мощност; и тук Mini заявява „малко под 30 минути“ за стандартния процес на зареждане от десет до 80 процента. Countryman разполага и с предварителна подготовка на батерията чрез навигационната система, а моделът има и функция Plug&Charge.

Цените също вече са известни: Countryman E започва от 43 500 евро, докато моделът със задвижване на четирите колела ще струва 6000 евро повече.