Volkswagen представя GTX вариантите на ID.3 и ID.7
Volkswagen представи дългоочакваните ID.3 GTX и ID.7 Tourer GTX. Има повече мощност и по-спортен външен вид, но две различни концепции за задвижване.
В миналото VW вече показа шоукар на спортен ID.3 със задвижване на всички колела, но ID.3 GTX всъщност има само чисто задно задвижване. Това е добре за натоварено отзад, спортно шофиране, но по-малко за сцепление и чисто ускорение.
Тъй като обикновеният ID.3 остана със 150 кВт електрически мотор дори по време на актуализацията на модела миналата пролет и дори след въвеждането на новото поколение задвижване в ID.4/ID.5, беше съвсем логично новият APP550 да бъде запазен за по-мощния ID:3 GTX. И точно това се случи – в два варианта.
ID.3 GTX идва с познатата мощност от 210 кВт на APP550. Над това е ID.3 GTX Performance, който има мощност от 240 кВт. „Това означава, че електрическият компактен спортен автомобил има най-мощния от всички електрически двигатели на Volkswagen, представени до момента“, посочва VW в прессъобщението. И при двете нива на мощност електрическият мотор развива максимален въртящ момент от 545 Нм – което трябва да е достатъчно за 6,0 секунди или 5,6 секунди от място до 100 км в час. Това обаче все още са прогнозирани стойности. Това, което беше потвърдено обаче, е, че максималната скорост се увеличава до 180 км в час (GTX) и 200 км в час (GTX Performance).
Има и леко подобрена батерия със 79 кВтч енергийно съдържание (нетна) вместо познатите 77 кВтч – 84 кВтч бруто, инсталирана в дъното. Според VW капацитетът на зареждане с постоянен ток е до 175 кВт, а времето за зареждане трябва да бъде намалено до 26 минути. Комбинираният WLTP пробег на ID.3 GTX се очаква да бъде около 600 км (прогнозна стойност).
Най-новата гама GTX също включва спортни версии на ID.7 и ID.7 Tourer. Тъй като версията с 210 кВт на APP550 вече е инсталирана в тези два модела фабрично, но до момента не е предлагана версия със задвижване на всички колела, Volkswagen сега компенсира това – ID.7 GTX е със задвижване на всички колела превозно средство. Познатата версия с 210 кВт остава отзад, докато на предната ос е монтиран двигател с мощност 80 кВт. Според базираната във Волфсбург компания мощността на системата е 250 кВт – което прави ID.7 Tourer GTX най-мощното VW комби, създавано някога.
Версията на батерията с 86 кВтч, обявена за ID.7, също прави своя дебют в моделите GTX. Това беше обещано и за модела със задно задвижване с 210 кВт, но само познатата батерия от 77 кВтч беше налична при пускането на пазара. Новата батерия от 86 кВтч може да се зарежда с до 200 кВт, но досега VW е дал само приблизително време за зареждане от „доста под 30 минути“ от десет до 80 процента.
За визуалната диференциация отвътре и отвън, дизайнерите на VW бяха вдъхновени от двигателите с вътрешно горене GTI. Както ID.3 GTX, така и спортният ID.7 имат собствена предна решетка с вид на пчелна пита, но разбира се, само в долния въздухозаборник на електрическите модели няма изкуствена радиаторна решетка. Всеки от фаровете има типична за GTX светлинна графика и има множество елементи в гланцово черно върху каросерията – тези части иначе са в сребристо. В комбинация със спортните джанти, черните контрастни елементи създават динамична визия.
Вътре има по-спортни седалки с червени шевове и надпис GTX. Персонализирани седалки ergoActive в GTX дизайн също се предлагат като опция в ID.3. Във всички версии на GTX се предлага и специален мултифункционален волан с надпис GTX.