VW уточнява планове за електрически автомобил на стойност €20 000
Вече имаше много слухове и неясни изявления, но сега самият VW изтъкна перспективата за електрически модел с базова цена от около 20 000 евро за 2027 г. Въпреки че автомобилният производител вече работи върху дизайна, много фундаментални въпроси относно неговата реализация тепърва ще се решават.
spiegel.de, reuters.com, 15.03.2024 г.
Автомобилът има работно заглавие ID.1 и може да излезе на пътя още през 2027 г., както шефът на марката VW Томас Шефер обясни в кулоарите на представянето на бизнес цифрите за 2023 г. Работата по ID.1 вече е в ход:
Четири проектни екипа работят върху предложения за EV и представителен автомобил вече беше изложен на събитието. Точното изпълнение и къде ще бъде построено превозното средство все още предстои да бъде решено.
„Това е изключително предизвикателство от икономическа гледна точка“, каза Шефер пред Der Spiegel. Поради високите разходи за батерията, цена от 20 000 евро може да бъде постигната само ако превозното средство е произведено в значителни количества.
Четири сценария все още се разглеждат, за да се определи как тази цел може да бъде постигната. Говори се също, че VW разговаря с Renault за сътрудничество за малката електрическа кола за постигане на по-големи количества.
Френската компания иска да пусне на пазара електрическо Twingo през 2025 г., което ще се базира на намалена версия на платформата AmpR Small (по-рано CMF-BEV). Volkswagen може да приеме платформата и да построи ID.1 заедно с французите – или да го направи от Renault.
ID.2, който вече беше потвърден, ще бъде представен като серийна версия в края на 2025 г. и ще бъде пуснат на пазара през 2026 г. – досега е цитирана начална цена от 25 000 евро за версия с LFP батерия . Въпреки това VW все още не е потвърдил дали това също ще бъде налично при пускането на пазара или само по-скъпият топ модел с NCM батерия.
Решението ще бъде взето през следващите седмици
Шефер казва, че датата за ID.1 е била „умишлено“ определена една година след ID.2, планиран за 2026 г.
Въпреки това, ако електрическият модел от 20 000 евро действително бъде пуснат на пазара след три години и точното изпълнение и VW все още не са определени. Това предполага сътрудничество, включително външно производство. От VW обаче не са коментирали подробности за четирите сценария, споменати от Шефер. Шефът на марката само заяви, че решение ще бъде взето „през следващите седмици“.
Няколко дни след премиерата на концепцията „ID.2all“ през март 2023 г. вече имаше по-конкретни слухове за друго малко EV под ID.2 – дори тогава се споменаваше модел от 20 000 евро за 2027 г. и възможният като име ID.1.
Източник на докладите беше Томас Шефер, който даде няколко изявления в интервюта. „Това е следващото предизвикателство. Работим върху това“, каза Шефер, имайки предвид високите разходи за батерия за малък EV.
Преди година вече се говореше за „няколко опции“, включително придобиването на платформа от друг производител. Шефер обаче вече е квалифицирал това – той смята, че „можем да го направим сами“.
Дори ако това решение все още не е взето и сътрудничеството става все по-вероятно от вътрешното развитие поради графика, Шефер възнамерява да се придържа към основните електрически планове въпреки скорошния спад в продажбите на EV – изпълнителният директор на VW Group Оливър Блуме вече направи подобно изявление тази седмица. „Бъдещето на Volkswagen е електрическо“, каза Шефер. „Ние отстояваме нашите планове.“
Между другото, първите ефекти от мерките за икономии на Шефер се виждат в бизнес цифрите: възвръщаемостта на продажбите на марката VW се повиши от 3,6 на 4,1% в сравнение с 2022 г.
Въпреки положителното развитие обаче маржът все още е под целта от 6,5 на сто. процента през 2026 г. и също доста под текущата средна стойност за групата от седем процента.