Архив

1930 Duesenberg Model J донесе почти 4 милиона на търг

Наследството на марката Duesenberg може да е било кратко в голямата времева линия на автомобилната индустрия, но нейното въздействие остава дълбоко, отразено в зашеметяващите цени на колите й днес.

На неотдавнашен търг на RM Sotheby’s в Маями, Duesenberg Model J от 1930 г., включващ каросерия от Мърфи, донесе внушителната сума от близо 4 милиона долара, продаден на крайна цена от 3 855 000 долара.

Този конкретен Duesenberg, носещ номер на шаси 2369, първоначално е бил поръчан през 1929 г. от Естер Фискена търг Хамънд, внучката на ръководителя на веригата универсални магазини Jordan Marsh.

Duesenberg доставя колите си като подвижни шасита, а Хамънд привлича експертизата на Walter M. Murphy Company, базирана в Пасадена, Калифорния, за изработване на каросерия.

Резултатът беше едно от емблематичните кабриолети на Мърфи с прибиращ се покрив, известен като изчезващ покрив. Сред ограничения брой Duesenbergs, отличаващи се с този уникален стил на каросерията, само два остават с оригиналните си монтирани отзад резервни части, като тази кола е една от тях.

Въпреки че колата вече не запазва оригиналния си двигател, разполагайки с редови двигател 8, доставящ приблизително 265 конски сили в спецификацията на Model J, нейното историческо значение остава ненамаляло.

През годините колата сменя собствениците си няколко пъти, като радиоводещият Чарлз Алън заменя двигателя й през 50-те години на миналия век.

Емблемата на Duesenberg върху лимузината Duesenberg Model J от 1930 г., която беше продадена от RM Sotheby’s

Емблемата на Duesenberg върху лимузината Duesenberg Model J от 1930 г., която беше продадена от RM Sotheby’s

Оригиналните монтирани отзад резервни части бяха изгубени в някакъв момент. За щастие, известният реставратор на Duesenberg Ранди Ема от Ориндж, Калифорния, се натъкна на оригиналната резервна главина с двоен заден монтаж на среща за размяна, като я запази почти три десетилетия до повторното й събиране с колата през 2017 г.

Пол  Петрович от Сакраменто, Калифорния, повери колата на Ема за цялостна реставрация, отбелязвайки последния проект за реставрация на Ема преди пенсионирането.

Неотдавнашният търг на RM Sotheby’s включваше и други забележителни превозни средства, включително Ferrari F40 от 1990 г., което донесе почти 3,4 милиона долара, Cadillac V-16 от 1930 г., продаден за малко над 1 милион долара, и Mercedes-Benz 540K Special Roadster от 1937 г., който реализира 2,2 милиона долара .