Уникалната колекция от Ferrari на султана на Бруней
Седем хиляди коли не се купуват от ден на ден. Това е още по-вярно, ако вземем предвид версиите, които са произведени по негово и на семейството му желание.
Ако колекцията от автомобили на султана на Бруней може да бъде характеризирана с нещо, това може да е заради ексклузивността, която той поддържаше при своите продавачи, а не заради гореспоменатата сума, за която се спекулира, че някога е платил. Нека поговорим за някои от неговите 450 Ferrari-та.
Pininfarina без съмнение е безспорен главен герой в тази история. Базираното в Торино студио придружаваше
Муда Хасанал Болкиах и неговия брат, принц Джефри, във всяка от техните прищевки. Резултатът имаше неочаквани последици за Ferrari, тъй като марката от Маранело добави нови модели, които иначе не биха съществували, ако не бяха тези изключителни проекти.
Семейният автомобил 456 GT, наречен Venice Wagon, е една от рядкостите, проектирани на Ferrari за монарха. Въпреки че вече имаше прецеденти на каросерии Shooting Brake в примери от Маранело като 250 GT SWB Breadvan 1962, 330 GT 2+2 1967, Ferrari 365 GTB/4 1972, Ferrari 400 1976 и 365 GT4 1981. Разбира се, 456 Wagon е единственото превозно средство с четири врати от всички тях.
По отношение на Ferrari с четири врати, друг от ексклузивните Cavallino е 456 Venice Saloon, който е седан, създаден от Pininfarina. За султана са произведени седем броя от този модел. До пускането на пазара на Purosangue, този седан, заедно с Ferrari Pinin 1980, бяха единствените Cavallino с четири врати в света.
Връзката на султана с Пининфарина беше подобна на списък с поръчки. В допълнение към своите Venice GT, той може да се похвали с дванадесет Testarossa Spider и поне един F50 Bolide, който е версия на най-представителното превозно средство от 90-те години. Той се отличава със своя V12 двигател с инженерство от Формула 1. Ferrari заяви: „Това е най-близкото нещо до уличен автомобил от Формула 1, което компанията е създавала до момента.“
Явно има разнообразие от модели и като количество. Например F50
Bolide всъщност беше част от производството на F50, които този път бяха закупени от Ferrari. В кръгова диаграма, включваща всички клиенти на F50, султанът, със своите поне шест екземпляра от 349, произведени в Модена от 1995 г. насам, ще бъде сред първите.
Но има два модела Ferrari, които не са съществували до обаждането на кралското семейство на Бруней в Pininfarina. Това са Ferrari F90 от 1988 г. и Ferrari FX от 1994 г., които са два дизайна, създадени от производителя на каросерии за Jefri Bolkiah. Това отговаря на въпроса защо султанската колекция Ferrari е най-ексклузивната в света.
.© Предоставено от TORK US