Архив

Tesla си върна короната на номер едно при EV в света

Продажбите на BYD за първо тримесечие на електромобили спадат с 43%, отстъпвайки титлата за най-голям продавач на електромобили в света на Tesla

Въпреки спада през първото тримесечие, BYD все още демонстрира 13,4% увеличение на продажбите на годишна база в сравнение със съответния период на миналата година.

motorfinanceonline.com/news, 3 април 2024 г.

BYD, най-големият производител на електрически превозни средства (EV) в Китай, отчете значителен спад внай-голям продажбите за първото тримесечие на 2024 г., отбелязвайки спад от 43% в сравнение с четвъртото тримесечие на 2023 г., предаде Reuters.

Този спад в продажбите накара BYD да се откаже от титлата на най-големия продавач на EV в света на Tesla, позиция, за която претендира миналата година.

В декларация до Шенженската фондова борса, BYD разкрива, че е продала 300 114 електромобила през първото тримесечие на годината. Тази цифра представлява забележителен спад от рекордния тримесечен връх от 526 409 продадени единици през предходния тримесечен период, когато BYD надмина Tesla. Въпреки този спад, продажбите на BYD през първото тримесечие все още показват 13,4% увеличение спрямо същия период на миналата година.

Тримесечният спад за BYD означава, че Tesla си е върнала титлата по продажби въз основа на доставките през първото тримесечие на 386 810 автомобила. Това бележи 20,2% спад от предходното тримесечие и 8,5% спад от преди година за Tesla.

Възраждането на Tesla идва на фона на по-меко общо търсене и забавяне на китайския пазар на електромобили, където местните конкуренти, водени от BYD, участваха в ценова война, за да привлекат купувачи.

Данни от China Passenger Car Association, цитирани от Reuters, разкриват, че Tesla е продала 89 064 произведени в Китай превозни средства през март, което показва незначително увеличение от 0,2% спрямо предходната година.

Въпреки това, способността на Tesla да си върне короната в продажбите подчертава нейното глобално влияние, особено след като и двете компании очакват забавяне на ръста на продажбите на китайски електромобили тази година. Освен това се подчертава, че краткото господство на BYD произтича от корекциите на вътрешните цени.

Общо BYD продаде 626 263 единици от всички видове превозни средства през първото тримесечие, което представлява увеличение от 13,4% спрямо предходната година, но значителен спад от 33,7% от рекордния тримесечен връх от 944 779 през четвъртото тримесечие. През март продажбите на BYD достигнаха 302 459 автомобила, отбелязвайки скок от 46% спрямо предходната година и втората най-висока цифра за месечни продажби. Най-високият месечен рекорд за продажби на BYD е постигнат през декември, възлизайки на общо 341 043 единици.

Март също стана свидетел на впечатляващ ръст в продажбите на изцяло електрическите модели на BYD, които достигнаха 139 902 единици, което е увеличение от 36,3% на годишна база. Продажбите на Plug-in хибриди също отбелязват значително увеличение, с 56,4% до 161 729 единици.

От февруари BYD отговори на ценовата конкуренция, инициирана от Tesla в Китай, като намали цените на най-новите версии на гамата си автомобили с 5%-20% в сравнение с по-ранните итерации.