Архив

Renault съкращава времето за разработка на новото електрическо Twingo

Подразделението за електромобили на Renault Ampere започна разработването на новото електрическо Twingo. Според доклад на агенцията дизайнът е финализиран и серийното производство ще започне в Словения през 2026 г. По този начин компанията си дава само три години, докато електрическото Twingo излезе на пътя.

reuters.com, 03.04.2024 г.

Renault иска да остане под цената от 20 000 евро с новата си малка електрическа кола и представи проучване заlegend модела през ноември. Оттогава е ясно, че въпреки че компактният електрически автомобил първоначално е бил етикетиран като „Легенда“, той всъщност е електрическо Twingo – с много препратки към дизайна на първото поколение Twingo от 90-те години. Въпреки това прототипът няма почти нищо общо с настоящото поколение Twingo, което все още споделя платформата с вече спрения Smart Forfour, освен компактния си формат.

Според Reuters, Ampere финализира дизайна на новия модел миналата седмица и сега ще започне да избира доставчици, да изгражда прототипи и да се подготвя за производство. Това се основава на информация от вътрешни източници на компанията.

Според последното, серийното производство на новото електрическо Twingo ще започне в словенския завод в Ново Место през 2026 г. Това ще даде на Renault период за развитие от само три години. При представянето на електрическия R5, планиран за 2024 г. преди няколко седмици, френската компания вече спомена, че е ускорила развитието на своите автомобили: електрическият Megane е разработен за четири години, а електрическият R5 за три.

За да ускори пускането на пазара на новото електрическо Twingo, компанията ще използва 20 процента по-малко части, повече стандартни компоненти и най-вече продукти, които могат да се доставят от доставчици, каза Жил Льо Борн, ръководител на технологичния отдел в Renault, каза наскоро пред френския вестник Les Echos.

twingo-legend-1-65578ebd909baПреди няколко месеца Renault Германия написа в социалните медии, че новата EV малка кола ще „съживи трета икона след R5 и R4“. За проучването на електрическото Twingo дизайнерите са взели множество елементи от първото Twingo от 90-те години на миналия век – от късата, силно наклонена предна част с въздухозаборници в горната част на страната на пътника до формата на фаровете и кръглите дръжки на вратите. Една разлика: за разлика от Generation 1, новото Twingo ще бъде модел с пет врати.

Също така е забележимо, че проучването на електрическото Twingo е взело няколко дизайнерски характеристики от R5. И двете се предлагат в ярки цветове, следват подхода на „хуманизация“ (например с фарове, моделирани като очи) и имат индикатор за зареждане вместо въздухозаборник на предния капак, за да видите нивото на зареждане на батерията отвън. В електрическия R5 тази функция дори влезе в серийната версия.

Не е известно на каква платформа ще бъде базирано електрическото Twingo. Както е известно, R5 е базиран на новата платформа на Group AmpR Small (известна преди като CMF-BEV) – чисто електрическа автомобилна архитектура за B-сегмент. Говори се, че Renault обмисля да работи с VW, за да предложи малкия EV на базова цена под 20 000 евро. Германският производител на автомобили преследва същата ценова цел със своя електрически задвижван модел малък автомобил, обявен за 2027 г. Reuters съобщава, че решението за сътрудничество се „очаква през следващите месеци“.

VW и Renault не коментираха евентуални преговори, но и не ги отрекоха. Когато френският портал L’Argus писа в края на ноември, че Renault обмисля сътрудничество със Smart за предстоящия си Twingo Electric за под 20 000 евро, френската компания заяви, че това не е така.

Едно нещо е ясно: както споменахме, Renault възнамерява да пусне изцяло електрическия R5 през 2024 г., като R4 (концептуалният автомобил все още носи името „4EVER“) ще последва през 2025 г. И ако графикът за новото електрическо Twingo държи, ще се присъедини към него през 2026 г.

Ampere планира общо седем електрически модела до 2031 г., от които около един милион превозни средства ще бъдат произведени всяка година. Ampere очаква да постигне ценови паритет с превозните средства с двигатели с вътрешно горене до 2027/2028 г. с второто поколение на Megane E-Tech Electric и Scenic E-Tech Electric, като маржовете остават същите.