Архив

Cupra Raval ще бъде първият малък електрически автомобил на VW Group

Производството на малките електрически автомобили на Volkswagen Group в испанския завод в Марторел трябва да започне в края на 2025 г. – с Cupra Raval, Seat обяви това в скорошна актуализация на своя завод за сглобяване на батерии там.

seat-mediacenter.com

VW ID.2 също ще се произвежда в Марторел „през следващите месеци“, докато SUV, базиран на ID.2 (вероятноvolkswagen-vw-cupra-seat-martorell-batteriewerk-konig-felipe-1400x933 наречен ID.2 X) и Skoda Epiq ще се произвеждат в Навара. В последното официално изявление се казва, че производството на VW ID.2 ще започне „началото на 2026 г.“ По-големи количества обаче не се очакват до май 2026 г.

Volkswagen за първи път обяви сглобяване на батерии в завода на Seat в Марторел близо до Барселона през юли 2023 г. Тогава автомобилният производител каза, че в допълнение към преобразуването на самия завод ще инвестира 300 милиона евро за изграждането на отделно съоръжение за сглобяване на батерии, обхващащо 64 000 квадратни метра метра за предстоящите малки електрически автомобили и кросоувъри от испанските заводи. Сглобяването на батериите в Марторел е непосредствено до производствено хале 10, където ще бъдат правени Raval и ID.2. Клетките ще идват от фабриката за батерии на Volkswagen в Сагунт близо до Валенсия, чието строителство започна през март 2023 г.

Въпреки че нямаше информация за производствения капацитет на завода за сглобяване на батерии, когато беше обявен през лятото на 2023 г., сега Seat споменава, че заводът ще има първоначален капацитет от 1400 батерийни системи на ден, който ще бъде прехвърлен директно към сглобяването линии на новите електрически автомобили чрез 600-метрова конвейерна система.

Това дава възможност да се оцени колко Raval и ID.2 възнамерява да произведе групата първоначално. От Seat обаче не уточняват колко бързо и до какъв капацитет ще се разширява. Очакваните по-късно количества, включително ID.2 X и Skoda Epiq, все още не са известни.

Seat обяви актуализацията, когато испанският крал Фелипе VI посети строителната площадка на завода за батерии. VIP-овете от групата, които пътуваха за събитието, бяха съответно високопоставени.

„Ние доставяме това, от което се нуждае, за да донесе електрическа мобилност на масите: достъпни, привлекателни автомобили и водещи батерии“, каза Томас Шефер, който е шеф на марката VW и като ръководител на групата на марката Cora, член на групата Управителен съвет. Шефер председателства и Надзорния съвет на Seat. „Стремим се да предоставим възможност за електронна мобилност за всички! В това отношение непрекъснатата подкрепа на испанското правителство е от решаващо значение. И ние призоваваме Европа да се придържа към електромобилността като централен лост за превръщането на Зелената сделка в реалност.“

„Преди три години направихме голямо обещание: да електрифицираме SEAT SA и да поставим Испания на електрически колела. През това време ние работихме усилено, за да превърнем тази цел в реалност и новият завод за сглобяване на батерии е най-доброто доказателство, че сме на прав път,” добавя Уейн Грифитс, главен изпълнителен директор на Seat и Cupra. „Ние изпълняваме нашите инвестиции, създаването на нови електрически автомобили и преустройството на заводите. Нашият ангажимент за електрификация и декарбонизация е ясен и сега се нуждаем от същия ангажимент от страна на испанското правителство.“