Архив

Alfa Romeo: Името Milano не е OK? Тогава нека е “Alfa Romeo Junior”!

По време на една от най-важните седмици за бъдещето на Alfa Romeo, служител на италианското  правителство обяви, че използването на името „Milano“ – избрано от марката за наскоро представения  нов компактен спортен автомобил, е забранено от закона.

Името „Milano“, фаворит на феновете, беше избрано, за да отдаде почит на града, където цялата ни  история започва през 1910 г. Това не е първият път, когато Alfa Romeo се допитва до феновете си при  избора на име на автомобил. Преди това е направено през 1966 г. със Spider 1600, когато името, избрано  от алфистите е Duetto.

Въпреки че Alfa Romeo вярва, че името отговаря на всички законови изисквания и че има проблеми, много  по-важни от името на нов автомобил, марката реши да го промени от „Milano“ на „Junior“ в духа на  насърчаване на взаимното разбирателство.

Екипът на Alfa Romeo би искал да благодари на обществеността за положителната обратна връзка, на PR_SFAautomotive_Alfa_Romeo_Name_240415 италианската дилърска мрежа за тяхната подкрепа, на журналистите за огромното медийно внимание,  отделено на новия автомобил, и на правителството за безплатната реклама, предизвикана от този дебат.

С уникална история и безкраен списък от имена, от които да се избира, промяната на името не беше  проблем. Наистина бе удоволствие да прегледа списъка с имена, избрани като любими от предложенията  на феновете, едно от които беше именно „Junior“.

Жан-Филип Импарато – главен изпълнителен директор на Alfa Romeo

„Напълно сме наясно, че този момент ще остане запечатан в историята на марката. Това е голяма  отговорност, но в същото време е и вълнуващ момент. Изборът на името Alfa Romeo Junior е напълно  естествен, тъй като то е силно свързано с историята на марката и от самото начало е сред  любимите ни и сред предпочитаните от феновете. Като екип, ние отново избираме да споделим  страстта си към Alfa Romeo и да направим продукта и нашите клиенти приоритет.

Решихме да  променим името, въпреки че знаем, че не сме длъжни да го правим, защото искаме да запазим  положителната емоция, която нашите продукти винаги са генерирали, и да избегнем всякакъв вид  спорове. Вниманието към нашия нов спортен компактен автомобил, което получихме през  последните няколко дни, е доста вълнуващо, тъй като имахме безпрецедентен брой посещения на  онлайн конфигуратора, което доведе до срив на уебсайта за няколко часа.“

Стефано Одорици – президент на Италианската асоциация на дилърите на Alfa Romeo

„Alfa Romeo е всеобхватна марка, която приветства и генерира страст и положителни емоции. Може  ясно да се види с един поглед в очите на нашите клиенти, когато идват да видят, тестват, закупят  и вземат автомобили Alfa Romeo в нашите представителства. Поради тази причина ние  приветстваме взетото от компанията решение да промени името на автомобила от Milano на Alfa  Romeo Junior в светлината на последните новини, които биха могли да повлияят на ентусиазма и  огромното внимание, което новият автомобил получава от нашите клиенти в момента. Alfa Romeo  Junior, както и Milano, са красиви имена, които имат своите корени в историята на Марката.  Неслучайно веднага се наредиха сред любимците на феновете.”

Произход на името „Alfa Romeo Junior“

След успеха на Giulia и нейната купе версия Giulia Sprint GT, проектирана от Giugiaro за Bertone, целта на  Alfa Romeo е да привлече по-млада, нова аудитория, жадна за брилянтен, ексклузивен автомобил без  прекомерни разходи за покупка и експлоатация.

На 26 септември 1966 г. GT 1300 Junior е представен в Балоко и въпреки липсата на името Giulia, той е  лидерът на новото поколение алфисти. Подобни версии на гамата Spider също са идентифицирани с Junior.

Основният вариант е адаптирания 1290-кубиков двукамерен двигател, който благодарение на единичното  захранване и новото синхронизиране доставя 89 к.с. за максимална скорост от над 170 км/ч, само малко  по-малко от модификациите 1600, като също така осигурява високо ниво на производителност и  удоволствие от шофирането. Каросерията също е обновена със специална младежка тапицерия.

С продажби от над 92 000 бройки, GT 1300 Junior скоро се превърна в най-продавания като цяло в гамата и  истински символ на статуса на своето време.