Архив

6-те часа на Имола: Peugeot 9X8 2024- готов за състезателния си дебют

  • Peugeot 9X8 на Team Peugeot TotalEnergies участва с два автомобила в 6-те часа на Имола, втори кръг от Световния шампионат за издръжливост на FIA.
  • След година на разработка и завършване на близо 8 000 км пистови тестове, Peugeot 9X8 2024 беше представен на 25 март: значително преработен под зашеметяващата си нова ливрея „лъвска глава“, той запазва своята основна ДНК с по-рационализиран, динамичен силует увенчан с новото си задно крило.
  • След хаотично откриващо състезание в Катар, което завърши по драматичен начин, Team Peugeot TotalEnergies е решен да се представи достойно в Италия.

16 април 2024 г.

Италия е специално място за Peugeot, когато става дума за състезания за издръжливост. Именно на Монца Teamпежо Peugeot TotalEnergies започна своето пътуване в Световния шампионат за издръжливост на FIA през лятото на 2022 г. Година по-късно Peugeot 9X8 осигури първото си класиране на подиума на WEC на същата писта. И именно в 6-те часа на Имола, където Peugeot Sport направи запомнящо се класиране през 2011 г., Peugeot 9X8 2024 ще направи своя конкурентен дебют.

„Как се чувствам? Преди всичко съм много горд, че успяхме да работим успешно на два фронта повече от година“, каза Оливие Янсони, технически директор на Peugeot Sport. „Нашите дизайнерски и оперативни екипи са положили страшно много работа, за да се придържаме към спортната програма с версия 2023, докато разработвахме Peugeot 9X8 2024. Това е особено вярно като се има предвид, че спецификациите се промениха през годината, за да включат всичко, което сме научили по отношение на надеждността и аеродинамиката, както и знанията, придобити за новите гуми, които тествахме от средата на 2023 г. на тестовия автомобил.“

Peugeot 9X8 2024 беше представен на 25 март след тест за издръжливост на пистата Motorland Aragón в Испания. Той е изминал около 8000 км тестове от първата си сесия на писта в началото на декември 2023 г. Допълнителната работа за издръжливост на тестовия стенд също е помогнала за повишаване на надеждността на механичните компоненти и  задвижването.

„Мисля, че колата е готова за Имола“, продължи Оливие Янсони. „Това е писта, която не е била използвана преди във FIA WEC и такава, която не познаваме много добре. Не сме правили никакви тестове на пистата, но това беше валидно и за Катар, а там бяхме бързи. Когато работихме върху симулатора, разбрахме, че Имола е писта с висока притискаща сила. ”

Отборът Peugeot TotalEnergies ще се впусне в неизвестното, но отборът има желание да се възстанови от разочароващия уикенд в Катар, където въпреки всичко Peugeot 9X8 доказа, че е конкурентен автомобил, и беше близо до второто място.

„За разлика от Peugeot 9X8 2023, където имахме време да подобрим настройките и да извлечем максимума от колата, все още имаме много да научим за Peugeot 9X8 2024. Знаем, че колата е по-бърза, въпреки че е все още е трудно да се получи точна картина, защото не знаем с какво тегло и мощност ще се състезава. ”

Peugeot 9X8 2024 е на път да направи своя състезателен дебют с новата си ливрея „лъвска глава“ на италианския кръг на WEC. За да отбележат повода, дизайнерите на Peugeot разработиха идентична ливрея за Peugeot 508 PSE. От самото начало на своята WEC програма Peugeot създаде силна естетическа връзка между Hypercar и производствените модели на марката. Някои стилистични елементи, като светлинния подпис, щита, поставен на предната решетка и доминиращия цвят на боята (Selenium Grey през 2022 г. и Okenite White през 2024 г.), отразяват тази ясна връзка между Hypercar и производствените модели на Peugeot.

За да запазят тази тясна връзка между дизайна на 9X8 и производствените автомобили на марката, дизайнерските екипи на Peugeot избраха да адаптират тази ливрея към 508 PSE. Серийният автомобил ще бъде представен във FanZone в Имола, първият кръг от шампионата, който ще се проведе в Европа в периода 19-21 април.

Микел Йенсен, номер 93 Peugeot 9X8

„Карах в Имола във Формула 3 в началото на кариерата си и след това в ELMS през 2021 г. Това е страхотна писта от т.нар. „стара школа“, с много прави и сравнително големи завои.

Ше бъде истинско предизвикателство за класа Hypercar. Развитието на новия автомобил беше много вълнуващо през последните няколко месеца, но все още има много неща, които да научим за Peugeot 9X8 2024 в състезанията. ”

Пол ди Реста, номер 94 Peugeot 9X8

„Имах първия си досег тази писта съвсем наскоро. Имола е тясна писта, доста неравна, много е различно от Катар. С всички Hypercars и GT3s, ще бъде много натоварено на пистата. Гумите също ще бъдат голям фактор, особено ако времето се промени. По отношение на подготовката никога не е лесно да влезеш във втория кръг на шампионата с нова кола. Ще научим и ще постигнем напредък с Peugeot 9X8 2024 постепенно, като запазим погледа си към Льо Ман, което е нашата основна цел. ”