Архив

Продажби на електромобили в Китай: март е най-силният месец тази година

Продажбите на електрически автомобили и plug-in хибриди в Китай са нараснали значително през март – с 85 на сто само спрямо февруари. Спадът в началото на годината обаче също е типично сезонно явление.

cnevpost.com (CAAM), cnevpost.com (BYD), cnevpost.com (Tesla), nio.com (Nio), ir.xiaopeng.com (Xpeng), zgh.com (Geely), autonews.gasgoo.com ( Changan), autonews.gasgoo.com (Dongfeng), autonews.gasgoo.com (Great Wall Motor)

Според данни, публикувани от Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), продажбите на

Производителят с най-много продажби както на нови енергийни превозни средства, така и на BEV през март отново беше BYD

Производителят с най-много продажби както на нови енергийни превозни средства, така и на BEV през март отново беше BYD

превозни средства с нова енергия (NEV) в Китай възлизат на около 883 000 единици миналия месец. Това е с 35,3 на сто повече в сравнение със същия месец на миналата година и с 85,1 на сто повече в сравнение с февруари 2024 г.

Резултатът от март е най-силният досега за тази година, но това едва ли е изненадващо, като се има предвид, че настроението за покупки винаги е приглушено през януари и около китайската нова година, която се падна в и без това краткия месец февруари тази година.

Данните за продажбите на нови енергийни превозни средства, публикувани от Китайската асоциация на производителите на автомобили (CAAM), са така наречените продажби на едро, които включват както продажбите в Китай, така и износа за чуждестранни пазари. Ако новите енергийни превозни средства се разпределят по отделни типове задвижване, акумулаторните електрически автомобили представляват 566 000 единици, 15,5% повече в сравнение с предходната година и 92,5% повече в сравнение с февруари. Plug-in хибридите възлизат на 317 000 единици (+95,1% спрямо миналата година, +73,2% спрямо февруари). FCEV представляват 200 продажби през март, докато задвижванията с горивни клетки в момента играят незначителна роля на китайския пазар на леки автомобили.

При всички видове задвижване 2,69 милиона автомобила са продадени в Китай през март, с 9,9% повече в сравнение с предходната година и 70,2% повече в сравнение с февруари. Това означава, че 883 000 нови енергийни превозни средства имат пазарен дял от 32,8 процента. За сравнение, през февруари пазарният дял на NEV е 30,1 на сто, докато средно за 2023 г. като цяло е 31,6 на сто.

Производителят с най-много продажби както на нови енергийни превозни средства, така и на BEV през март отново беше BYD. Китайският производител на автомобили постигна втория си най-добър месечен резултат (след 341 043 бройки през декември 2023 г.). Той е продал 302 459 NEV, което е 147% повече от март 2023 г. и 122% повече от февруари 2024 г. Новите енергийни превозни средства на BYD също включват търговски превозни средства, но с 301 631 бройки леките автомобили съставляват мнозинството. От тях 139 902 са акумулаторни електрически превозни средства, което означава, че BYD е продала 161 729 PHEV коли. Това означава, че добрата половина от всички plug-in хибриди през март идват от BYD.

Tesla е продала 89 064 автомобила, произведени в Китай през март, включително износа. Резултатът е почти идентичен с март 2023 г. и е с 48 на сто по-висок от февруари. Разбивка на продажбите в Китай и износа все още не е налична.

Според собственото си изявление Geely регистрира 94 900 продажби на EV през март, като компанията включва не само BEV и PHEV, но и хибриди, които не могат да се зареждат външно. Следователно сравнение с други производители не е напълно възможно. Марката Geely Zeekr продаде 13 012 BEV (+95% на годишна база), а дъщерното дружество Volvo Cars 74 995 „електрифицирани превозни средства“.

През март производителят Changan е продал 52 999 NEV (+47% на годишна база). Марката EV Deepal представлява 13 048 единици, марката Nevo за 15 228 единици, а марката EV Avatr, която се поддържа от Changan, Huawei и CATL, за 5 016 единици.

С 21 856 NEV, продадени миналия месец, Dongfeng отбелязва увеличение от 20 процента на годишна база. Voyah продаде 6122 бройки. Great Wall Motor е на подобно ниво като Dongfeng, с 21 882 NEV единици (+66% на годишна база). Под чадъра на марката на производителя, марките EV Wey и Ora регистрират съответно 3608 и 6022 продажби.

Сред другите стартиращи компании Nio изпревари Xpeng с 11 866 BEV (+14% на годишна база) през март, следван от Xpeng с 9 026 чисто електрически превозни средства (+99% на годишна база).