Архив

Mercedes представя електрическата G-класа

Mercedes-Benz представи електрическата G-класа в навечерието на Auto China – както стана ясно, моделът няма да се продава като EQG, а като “G 580 с EQ технология“. Въпреки това нищо не се е променило по отношение на технологията в сравнение с концепцията EQG. В близост до колелата има четири електрически мотора.

mercedes-benz.com, 24.04.2024 г.

Снимки: Mercedes Benz G-Class Auto China

Концепцията EQG, представена на IAA Mobility 2021, вече имаше четири електрически мотора. Те се намиратmercedes-benz-g580-eq-technology-g-klasse-g-class-2024-19-min-1400x933 „близо до колелото“, т.е. не като двигатели на главината на колелото в джантата, а в рамката на превозното средство. Оттам те са свързани към колелото чрез задвижващ вал.

Предимството на това устройство е, че всеки електродвигател може да се управлява индивидуално, което може да бъде изключително полезно, главно извън пътя. Mercedes все още вижда своята G-класа като офроуд икона, въпреки че днешните клиенти използват превозното средство повече като SUV и рядко напускат асфалтирани пътища.

Четирите еднакви мотора с мощност 108 кВт осигуряват комбинирана мощност от 432 кВт. Въртящият момент на системата дори достига 1164 Нм. Централното устройство за управление на задвижването (CPC) е от съществено значение за координирането на четирите двигателя. Ако CPC разпределя мощността оптимално, за да използва тягата, електрическият G 580 може да ускори от място до 100 км в час за 4,7 секунди – ограничението е 180 км в час, което Mercedes регулира електронно.

Фината модулация и пълният въртящ момент от място ще бъдат полезни не само извън пътя, но и за управление на улицата. Електрическата G-класа генерира виртуални блокажи на диференциала посредством векторизиране на въртящия момент. Например колелата от външната страна на завоя получават по-висок, но индивидуално изчислен въртящ момент, който осигурява опора при завиване.

mercedes-benz-g580-eq-technology-g-klasse-g-class-2024-18-min-1400x933Тъй като управлението на задвижването е напълно автоматично, няма нужда да се задействат блокировките на диференциалите ръчно – което все още беше необходимо при модела с вътрешно горене с механично задвижване на всички колела и диференциали. Остава обаче един превключвател: електрическите двигатели също имат механична предавка с „нисък диапазон“; това намаляване на предавките за офроуд може да се активира с натискането на един бутон.

Батерията има използваем капацитет от 116 кВтч, което е достатъчно за пробег до 473 километра, според WLTP. Консумацията на WLTP вече е между 27,7 и 30,3 кВтч/100 километра, в зависимост от оборудването, въпреки че не е изненада, че електрическата G-класа няма да бъде енергоспестяващ модел.

Mercedes дава някои технически подробности за батерията. Например, 216 клетки са монтирани в дванадесет модула, самите модули са подредени на два етажа – и също така има три нива на охлаждане, т.е. под, между и над модулните етажи. Mercedes обаче не обръща внимание на един интересен аспект: по времето на концепцията EQG все още се казваше, че моделът ще бъде пуснат с батерия със съдържащи силиций аноди от Sila Technologies. Но сега няма и помен от това.

Както при другите електрически модели, Mercedes ще използва 400-волтова система. Това означава, че батерията може да се зарежда с максимум 200 кВт в DC зарядни станции, което отнема около 32 минути за стандартния процес на зареждане от 10 до 80 процента. Тъй като 116 кВтч са „използваеми“, батерията презарежда 81,2 ккВтч през това време, което води до среден капацитет на зареждане от 152 кВт. Инсталирано е зарядно устройство с мощност 11 кВт за AC зареждане, така че процесът на зареждане ще отнеме малко под 12 часа.

G 580 с EQ технология

Задвижване AWD

Мощност 432 кВт

Въртящ момент 1,164 Нм

Ускорение 4.7 сек.

Максимална скорост 180 км в час

WLTP обхват 473 км

Батерия 116 кВтч

Капацитет на зареждане DC 200 кВт

Време за зареждане DC 10-80% 32 мин

Цена (в Германия) 142 621,50 евро

Mercedes също набляга на защитата на дъното на електрическата G-класа – важен компонент в офроудmercedes-benz-g580-eq-technology-g-klasse-g-class-2024-06-min-1400x933 превозните средства за защита на масления картер в двигателите с вътрешно горене, например. В електрическата кола обаче батерията трябва да бъде защитена срещу повреда, причинена от контакт. В случая на G 580 това се постига с помощта на дебела 25 милиметра и тежка 57,6 килограма подложка, която се състои от „интелигентна комбинация от материали, включително въглерод, предпазващ батерията от физически удар“. Според Mercedes сравним компонент, изработен от чиста стомана, би тежал повече от три пъти повече.

Електрическият G възприема дизайна на стълбата на рамката от моделите с двигател с вътрешно горене, независимото окачване на колелата с двойни напречни носачи отпред и твърда ос отзад. Но не само конструкцията на рамата е позната, но и дизайнът: „Изцяло новата електрическа G-класа остава вярна на характера на модела, запазвайки своя ъглов силует, включващ всички емблематични елементи“, пишат от Mercedes.

mercedes-benz-g580-eq-technology-g-klasse-g-class-2024-07-min-1400x933Предната решетка е затворена в съответствие с визията „черен панел“ на моделите EQ, а черни елементи обграждат фаровете. Кръглите фарове и хромираната облицовка около предната решетка също придават познатия вид на електрическата G-класа. Mercedes обаче са измислили хубав детайл в дизайна: кутията на обичайния странично отварящ се капак на багажника не съдържа резервно колело, а кабела за зареждане. Портът за зареждане се намира там, където е капачката на бензиновия резервоар, над дясното задно колело – очевидно производителят на автомобили все пак не е искал да се отклонява твърде далеч от дизайна на двигателя с вътрешно горене.

Новият Mercedes-Benz G 580 с EQ технология ще се предлага в Германия от 142 621,50 евро. В Edition One, „модел с ограничено издание с разширена палитра от стандартни функции и ексклузивни дизайнерски елементи,“ ще бъде наличен при пускането на пазара за минимум 192 524,15 евро.