VW предлага допълнителни актуализации за ID.3
След лекия фейслифт през пролетта на 2023 г., Volkswagen обяви допълнителни ъпгрейди на модела за ID.3 – дори се говори за „широко надграждане“. Промените засягат основно софтуера и интериора, но също така и задвижването в един вариант.
volkswagen-newsroom.com
Сн.Volkswagen ID.3 MEB
Докато моделната гама на ID.3 преди беше доста проста, VW сега увеличи сложността отново: след като тялото и качеството бяха подобрени при фейслифта през 2023 г. и опциите за задвижване останаха същите навсякъде, ID.3 Pro S сега получава повече мощност – увеличава я от 150 на 170 кВт. На германския пазар ID.3 Pro S вече има тази мощност като стандарт; на други пазари клиентите могат да решат след покупка дали искат да увеличат мощността от 150 кВт на 170 кВт чрез функция при поискване – обаче VW не уточнява колко скъпо ще бъде това.
Две големи но: Първо, Pro S продължава да използва стария електрически мотор, вътрешно наречен APP310. Въпреки 20 кВт повече мощност, въртящият момент остава 310 Нм. Поне ефективността се е подобрила донякъде, така че ID.3 Pro S вече постига 559 WLTP километра – в сравнение с 546 километра с фейслифта преди година. И второ, ID.3 Pro S продължава да използва 77 кВтч батерия. С ID.3 GTX, представен през март 2024 г., немският автомобилен производител обяви леко подобрена батерия с енергийно съдържание от 79 кВтч(нето, 84 кВтч бруто). Въпреки това, тази батерия за обхват от повече от 600 километра е налична само в GTX; клиентите все пак ще трябва да се задоволят с версията със 77 кВтч в „обикновения“ ID.3.
Дори енергийното съдържание да остане същото, налична е най-новата версия на системата за управление на зареждането и топлината. Това означава, че ID.3 Pro S вече може да се зарежда с до 175 кВт, ако софтуерът постави батерията в прозореца на оптималната температура преди следващото спиране на зареждането с постоянен ток. „Това позволява времето за зареждане да бъде намалено с няколко минути, особено през зимата“, казва VW. Батерията се загрява или автоматично, когато следващата (междинна) дестинация е станция за зареждане – или след като водачът ръчно активира функцията чрез менюто за зареждане. Човек може да планира маршрути с до десет спирки за зареждане и десет междинни дестинации на смартфона или онлайн и след това да ги прехвърли към информационно-развлекателната система.
При ID.3 Pro обаче няма промени – тук мощността от 150 кВт и батерията от 58 кВтч остават непроменени. Това означава, че ще има три устройства за серията: APP310 със 150 кВт, подобреният APP310 със 170 кВт и APP550 с две нива на мощност за GTX версиите. Както вече стана ясно, батерията от 79 кВтч от GTX не замества модела от 77 кВтч, а го допълва. И така, нещата стават по-сложни за модела MEB, строен в Цвикау. Ситуацията е разкВтч в спортния Ioniq 5 N. Все пак те пренасят тази версия и в по-слабите варианти на задвижване и заменят предишната батерия от 77,4 кВтч.
ID.3 Pro ID.3 Pro S ID.3 GTX ID.3 GTX Performance
задвижване RWD RWD RWD RWD
Мощност 150кВт 170 кВт 210 кВт 240 кВт
Въртящ момент 310 Нм 310 Нм 545 Нм 545 Нм
Ускорение 7.3 сек 7.1 сек 6.0 сек 5.6 сек
Макс. скорост 160 км/ч 160 км/ч 180 км/ч 200 км/ч
WLTP обхват 426 км 559 км 600 км* 600 км*
Кап. батерията 58 кВтч 77 кВтч 79 кВтч 79 кВтч
Кап. зареждане DC 120 кВт 175 кВт 175 кВт 175 кВт
Време за зар. DC 10-80% xx мин. 26 мин. 26 мин. 26 мин.
Цена (Германия) 39 995 евро 47 595 евро – –
*Предварителна стойност
Обратно към VW: допълнителни мерки за фейслифт засягат интериора. За фейслифта от 2023 г. инсталираният преди това десетинчов дисплей беше заменен от дванадесетинчов сензорен екран. Това обаче вече се заменя отново, тъй като VW сега обявява 12,9-инчов сензорен екран – който също управлява новата структура на менюто, въведена в ID.7 за опростена и по-интуитивна работа. Между другото, това засяга и дисплея на скоростомера: досега превключвателят за избор на скорости, директно прикрепен към дисплея, предотвратяваше инсталирането на по-голям сензорен екран. Сега селекторът на скоростите е отделен от корпуса на „Digital Cockpit“ и е проектиран отделно – както в ID.7 или ID. Buzz – като лост на кормилната колона. И: сензорният плъзгач под сензорния екран вече също е осветен.
Други нови функции в ID.3 включват гласовия асистент IDA с интеграция на ChatGPT. Той позволява контрол на много функции на автомобила и отговаря на въпроси чрез достъп до онлайн бази данни като Wikipedia. Освен това приложението за уелнес, въведено в ID.7, вече е достъпно и в ID.3 за „повишено благосъстояние по време на шофиране или по време на почивки“, според VW. Това приложение използва околното осветление, запушалката и климатика, за да създаде специални настроения – „Fresh Up“ (освежаване), „Calm Down“ (релаксация) и „Power Break“ (почивка). Мултифункционалният волан също е персонализиран в интериорния хардуер, но сензорните повърхности остават същите.
По отношение на системите за подпомагане, подобреният „Travel Assist“ с използване на рояк данни е наличен като опция, позволявайки асистирано надлъжно и странично насочване в целия диапазон на скоростта и асистирана смяна на лентата на магистралата. Park Assist Plus е разширен, за да включва дистанционна функция за дистанционно контролирано паркиране чрез приложение за смартфон. А системата за предупреждение при излизане е нова в ID.3: като разширение на асистента за смяна на лентата „Side Assist“, тя може да предотврати отварянето на една от вратите, ако превозно средство се приближава отзад в рамките на системните ограничения. Системата издава звуково и визуално предупреждение и за кратко предотвратява отварянето на въпросната врата(и) в случай на остра опасност.
ID.3 Pro все още е посочен в конфигуратора на цени, започващи от 39 995 евро в Германия. Ревизираният Pro S със 170 кВт и 559 километра WLTP пробег започва на цени от 47 595 евро. Моделите GTX все още не са налични за поръчка, така че все още няма цени за тези варианти.
„ID.3 Pro S представлява последователното по-нататъшно развитие на нашето продуктово портфолио въз основа на нуждите на нашите клиенти“, казва Имелда Лабе, член на борда на борда на марката Volkswagen за продажби, маркетинг и следпродажбено обслужване. „Например, моделът вече има подобрено електронно устройство за планиране на маршрути и опция за предварителна подготовка на батерията. Това са функции, които вече са много добре приети от водачите на другия ID. модели.”