Архив

Lamborghini разкрива Plug-in хибрид Ursus SE

Lamborghini представи Urus SE, първата plug-in хибридна (PHEV) версия на Lamborghini Super SUV, на Volkswagen Group Media Night още преди публичната премиера на Auto China Beijing 2024.

greencarcongress.com

Двигателят с двойно турбо 4.0 V8 е преработен, за да работи в оптимална синергия с електрическото задвижване.ламбордж Той развива 620 CV мощност (456 кВт) и 800 Нм въртящ момент; горивният агрегат е комбиниран с електрическо задвижване, доставящо 192 CV (141 кВт) и 483 Нм въртящ момент.

При постигането на максимална мощност основният фокус беше върху стратегията за калибриране между ICE и e-motor, достигайки обща мощност от 800 CV, за да се осигури оптимална крива на мощността във всеки режим на шофиране и на всяка повърхност. Литиево-йонна батерия от 25,9 кВтч е разположена под багажника и над електронно контролирания заден диференциал.

Синхронният електродвигател с постоянен магнит, разположен в 8-степенната автоматична трансмисия, може да действа като усилвател за двигателя с вътрешно горене V8, но също така и като тягов елемент, което прави Urus SE 100% електрическо 4WD превозно средство, способно да измине повече от 60 км в EV режим.

Дебютът на Urus SE е новата централно разположена надлъжна електрическа система за векторизиране на въртящия момент с електрохидравличен многодисков съединител, който разпределя въртящия момент променливо и непрекъснато между предната и задната ос. Трансферната кутия работи в синхрон с новия електронен диференциал с ограничено приплъзване, монтиран на задния мост, като дава на автомобила презавиване „при поискване“, за да предаде усещането за чистокръвен супер спортен автомобил.

И двете системи са проектирани и калибрирани, за да отговарят най-добре на всеки тип условия на сцепление и стил на шофиране, осигурявайки максимално сцепление и пъргавина, независимо дали шофирате на писта или пустинни дюни, лед или мръсотия.

Уникален в своята категория, Urus SE предлага по-голям въртящ момент и мощност при всякакви обороти или условия на шофиране. Системата развива обща изходна мощност от 800 CV (588 кВт) при 6000 об. в мин и общ въртящ момент от 950 Нм, който вече е наличен при 1750 и до 5750 об в мин., осигурявайки най-доброто в класа представяне от всеки ъгъл. Това се дължи и на допълнително подобреното съотношение тегло/мощност: 3,13 кг/CV (в сравнение с 3,3 при Urus S).

Urus SE ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,4 секунди (Urus S: 3,5) и от 0 до 200 км/ч само за 11,2 секунди (Urus S: 12,5), достигайки максимална скорост от 312 км/ч (Urus S: 305 км/ч).

Тези цифри правят SE най-мощния Urus досега и най-бързия сериен автомобил в сегмента, поставяйки нов стандарт в категорията Super SUV.