Quadrifoglio Super Sport – специална лимитирана серия в чест на първата победа в Mille Miglia
Alfa Romeo представя новата лимитирана специална серия Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport – нова глава в запомнящата се история на символа на благородния италиански спорт, който от създаването си през 1923 г. демонстрира постоянен стремеж към техническо съвършенство, прилагано в състезателни и серийни автомобили.
Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport са лимитирана серия, само в 275 бройки за Giulia и 175 за Stelvio, която ще се продава в световен мащаб. Ще бъдат произведени общо 450 автомобила – посланици на емблематичния спортен дух, техническа чистота и технология, които винаги са позиционирали тези два автомобила на върха в съответните им сегменти по отношение на управление и съотношение мощност/тегло, за уникален, директен и завладяващо шофиране като истинско Alfa Romeo.
Почит към 6C 1500 Super Sport и легендарната победа в Mille Miglia през 1928 г.
След достойното класиране на RL в първото издание на „най-красивото състезание в света“, през 1928 г. 6C 1500 Super Sport (Mille Miglia Speciale), управляван от Джузепе Кампари и Джулио Рампони, доминира в Mille Miglia, което се провежда между 31 март и 1 Април. След маратон от 1621 км, само 40 от 82-те стартирали автомобила достигнат финалната линия, водени от аеродинамичния Zagato spider, който завършва състезанието за 19 часа, 14 минути и 5 секунди със средна скорост от 84,128 км/ч. За Alfa Romeo това е първата от поредица от 11 победи в Mille Miglia, рекорд, който ще остане ненадминат. Но това е и първата голяма победа за новия 6C 1500, предшественика на ново поколение Alfa Romeo, проектирано от Виторио Джано.
Alfa Romeo Centro Stile преосмисля Quadrifoglio
За да направи тази специална лимитирана серия напълно уникална и да отпразнува неразривната връзка със света на състезанията, Alfa Romeo Centro Stile работи върху нова интерпретация на Quadrifoglio – символ, който отдавна идентифицира най-екстремното представяне в гамата. За първи път в над 100- годишната история на Quadrifoglio, белият фон на триъгълника, който традиционно рамкира зелената четирилистна детелина с остър контраст, отстъпва място на черното, цвят, който придава допълнителна смелост и солидност на емблематичния символ. Миналата година, за своята стогодишнина, логото на Quadrifoglio беше украсено със златна рамка и датите (1923 -2023), които ознаменуват един век на страст към спорта, представянето и състезанията.
Характеристики на специалната ограничена серия Quadrifoglio “Super Sport”
Giulia и Stelvio Quadrifoglio Super Sport са резултат от вековно търсене на техническо съвършенство, прилагано в състезателни и серийни автомобили. 2,9-литровият V6 двигател доставя 520 к.с. и е комбиниран с механичен диференциал с ограничено приплъзване. Като резултат на специфичната настройка, идваща от дизайнерския опит с Giulia GTA, това важно техническо решение допринася за подобряване на поведението и сцеплението на автомобила, чрез оптимизиране на трансфера на въртящия момент и увеличаване на стабилността, пъргавината и скоростта в завои.
Мощната индивидуалност в подчертано спортния екстериор включва новото лого Quadrifoglio с черен фон и широко разпространено използване на карбон, видим на покрива (опция само за Giulia), във „V“- образния щит и на огледалата за обратно виждане. Полираните спортни джанти с 5 отвора, 19″ за Giulia и 21″ за Stelvio, се допълват от нови, супер спортни черни спирачни апарати. Серията се предлага в следните цветове – трислоен Rosso Etna, металик Nero Vulcano и Bianco Alfa (само Giulia). Визията включва „3+3“фарове, с нови адаптивни Full-LED матрични светлини с антирефлекс и адаптивни дълги светлини за оптимално осветяване при всякакви условия. Всичко това гарантира спестяване на енергия, значително подобрение на безопасността и намаляване на напрежението в очите.
Същите спортни характеристики могат да бъдат открити в интериора, където 3D детайлът от червен карбон дебютира в таблото, централния тунел и панелите на вратите. Предните облегалки за глава са украсени с бродерия на логото „Super Sport“ в червено и поредния номер на автомобила в черно разграничават автомобилите като част от ексклузивната лимитирана серия. Воланът е тапициран с комбинация от кожа и Alcantara с черни шевове и карбонови акценти.
Най-добрата в класа динамика на шофиране, резултат от удивителната лекота, постигната с използването на ултра леки материали като алуминий за двигателя и карбон за трансмисионния вал, предния капак, спойлера и страничните прагове. В Giulia аеродинамиката остава активна с предния карбонов сплитер – когато е активиран, той контролира качеството на въздушния поток под автомобила, за да увеличи стабилността и производителността. И накрая, но не на последно място, изпускателната система Akrapovič (предлага се като допълнителна екстра) с непогрешимия ѝ звук.
От изключителна естетика до технология и бордова свързаност, които по дефиниция са там, за да осигурят типичното изживяване при шофиране на Alfa Romeo. Таблото изпъква с исторически „телескопичен“ дизайн, включващ напълно цифров 12,3″ TFT екран за достъп до всички данни на автомобила и настройване на технологиите за автономно шофиране. В Quadrifoglio, в допълнение към трите визуални оформления, налични в гамата на Alfa Romeo – Evolved, Relax и Heritage, се предлага и изключителната конфигурация „Race“.
Оформлението „Race“ обединява на централния екран цялата важна информация, която всеки водач иска да държи под контрол – оборотомер, скоростомер и индикатор за превключване на предавките при ръчно шофиране. Оформлението може да бъде персонализирано чрез поставяне на допълнителна информация в страничните ленти, включително моментна статистика на производителността.
И Giulia, и Stelvio Quadrifoglio Super Sport са оборудвани с плавен и интуитивен интерфейс човек-машина (HMI), който осигурява всички функции на автомобила на една ръка разстояние. Информационно развлекателната система предоставя съдържание, функционалност, както и платформата „Alfa Connect Services“, състояща се от широк набор от практични услуги за безопасност и комфорт.
В деня след спечелването на Световния шампионат с Tipo P2, Виторио Джано отговаря на нуждата от нов шосеен автомобил със среден работен обем и брилянтно представяне с 6C 1500, чието шаси е показано на автомобилното изложение в Париж през 1925 г. под инициалите NR („Никола Ромео“). Новият автомобил е оборудван с 1487-кубиков редови 6-цилиндров двигател, който доставя 44 к.с., но се налага да изчака до 1927 г., за да влезе в производство.
Автомобилът се превръща в незабавен успех на пазара и в състезанията – версии с непрекъснати еволюции и увеличения на мощността се появяват често и бързо, включително в най-високата версия Super Sport с компресор и „фиксирана глава“, която работи с 84 к.с. за достигане на максимална скорост от 155 км/ч.
През 1928 г. Alfa Romeo участва с шест автомобила във втория манш на Mille Miglia. Пилотите са били Бруно Презенти, Атилио Маринони, Джован Батиста Гуидоти и Джузепе Кампари. Последният споделя с Джулио Рампони кокпита на 6C 1500 с инициалите MMS („Mille Miglia Speciale“), подготвен от Джано с акцент върху неговия теглови баланс. В първата част на състезанието заплахата от трите официални Bugatti-та, управлявани от Гастоне Брили-Пери, Пиетро Бордино и Тацио Нуволари е на лице. На контролния пункт в Рим дуото Кампари/Рампони повежда, като запазва позицията до финала в Бреша, завършвайки състезанието на първо място със средна скорост от 84,128 км/ч. На върха на успехите си в състезанията между 1927 и 1929 г. различните версии на 6C 1500 дават на Alfa Romeo и изключителни търговски резултати – продадени са цели 1064 бройки, напълно респектираща цифра за времето.