Архив

Volvo EX60 ще дебютира през 2025 г.

Volvo EX60 ще бъде четвъртият електрически SUV на китайския шведски автомобилен производител и ще бъде наследник на Volvo XC6. Той ще принадлежи към изключително конкурентен сегмент, в момента доминиран от Tesla Model Y.

autoexpress.co.uk

Volvo Cars предлага електрически SUV в малки, компактни и големи SUV сегменти, но все още отсъства в един отVolvo-EX60-electric-SUV-rendering най-търсените сегменти в световен мащаб – среден размер. Компанията ще запълни тази празнота в гамата си електрически SUV с първото по рода си Volvo EX60 през 2025 г., според нов доклад на AutoExpress. EX60 ще бъде наследник на XC60, най-продаваният модел на Volvo в световен мащаб (обем на продажбите през 2023 г.: 228 646 единици).

Не е новина, че Volvo Cars планира да замени XC60 с чисто електрически SUV от среден размер. Компанията потвърди това в съобщение за намерението си да създаде съвместно предприятие с Northvolt за EV батерии през юни 2021 г. Ерик Северинсън, новият главен продуктов и стратегически директор на Volvo Cars, каза, че този модел ще се основава на „еволюция“ на платформата (SPA 2), която е в основата на EX90.

Volvo Cars взе заем от 420 милиона евро от Европейската инвестиционна банка (EIB), за да подпомогне разработването на нова платформа за електромобили, но не разкри дали ще използва това за финансиране на платформата на EX60. За разлика от EX90, EX60 ще има структурна батерия, водеща до „подобрена енергийна плътност“ и, благодарение на по-добрата структурна твърдост, „страхотна управляемост“. Според доклада, EX60 може да осигури обхват до 644 км.

Друга разлика между EX60 и EX90, може да бъде, че предстоящият пакет батерии на EV ще работи на 800 волта, двойно повече от напрежението на пакета батерии на EX90, което води до по-бързо зареждане и постоянна висока производителност. По-високото работно напрежение може да доведе до по-малко тегло и пространство, необходимо за монтажното пространство на кабелите.

Заедно със структурен пакет батерии, megacasting ще помогне на Volvo Cars да втвърди каросерията на EX60. Компанията планира да използва мега лят алуминиев под в задната част на този модел. Новият мега-лят заден под ще му помогне да спести 15-20% тегло в сравнение с конвенционалния щампован. Това може да доведе и до по-добър капацитет за зареждане.

Volvo EX60 ще се конкурира не само с Tesla Model Y, но и с наследника на Mercedes EQC, Audi Q6 e-tron, следващото поколение BMW iX3 и Genesis Electrified GV70.