Архив

Електрическото Renault 5 започва от 32 900 евро

Renault отваря книгите за поръчки за първите две версии на Renault 5 E-Tech electric на 31 май. Предлага се от 32 900 евро, докато базовият модел за 24 900 евро ще бъде пуснат през следващата година.

presse.renault.com (на френски), 21.05.2024 г. – 14:33 ч.

От представянето му през февруари всички данни за Renault 5 E-Tech Electric са известни – с изключение нарено ел цената, която френският автомобилен производител сега разкри. Компактният електрически модел е базиран на дизайнерски елементи на историческия R5 и ще разтърси сегмента на малките електрически автомобили от есента на 2024 г.

Първоначално ще бъдат пуснати в продажба две от пет нива на оборудване – започващи от €32 900. И двете версии – Techno и Iconic Five – имат по-голямата батерия от 52 кВтч. Основната версия с по-малката 40-кВтч батерия ще се появи през следващата година. Според Renault той ще се продава от 24 900 евро, което го прави „електрическият автомобил за 25 000 евро“, обещан от френската компания предварително. Другите две нива на оборудване също ще последват през 2025 г., завършвайки квинтета от Five, Evolution, Techno, Iconic Five и Roland-Garros (последният е специален модел).

От февруари знаем, че електрическият R5 не е ретро автомобил като Honda e. Въпреки че малкият петместен модел предлага препратки към своя предшественик от 70-те и 80-те години, той ги пренася почти без изключение в наши дни.

Renault 5 E-Tech Electric е с размери 3,92 x 1,77 x 1,5 метра с междуосие от 2,54 метра. В допълнение към два размера батерии, клиентите могат да избират между три различни системи за задвижване. При пускането на пазара гореспоменатата 52 кВтч батерия (нетна) ще се предлага само в комбинация с най-мощната версия – 110 кВт. Той ще бъде последван през следващата година не само от варианти с 40 кВтч батерия, но и с 90 и 70 кВт електрически двигатели. И двете батерии съдържат призматични NMC клетки от партньора на Renault за батерии AESC. Според Renault превозните средства и батериите (от 2025 г.) ще се произвеждат в Северна Франция.

Френската компания определя пробег по WTLP от 410 или 300 километра, в зависимост от размера на батерията. Производителят определя максимална скорост от 150 км в час и ускорение от 0 до 100 км в час за по-малко от осем секунди. Всички електрически R5s имат 11 кВт AC бордово зарядно устройство като стандарт. DC зареждането е възможно с до 100 кВт. Времевият прозорец за бързо зареждане е около 30 минути от 15 до 80 процента ниво на зареждане (SoC). В станциите за променлив ток процесът на зареждане ще бъде 4,5 или 3,5 часа, в зависимост от размера на батерията.

 

Разочароващото е, че Renault първоначално ще пусне електрическия R5 на германския пазар без обещаната V2G способност. Двете по-високи двигатели трябва да имат двупосочно AC зарядно устройство на борда и – както беше обявено от Renault в средата на 2023 г. – да бъдат първите превозни средства на компанията, способни на превозно средство към мрежата (V2G), т.е. захранване на електричество обратно в мрежата. Докато функцията ще бъде въведена във Франция и Испания например, превозните средства в Германия са способни само на вече доста разпространения V2L – т.е. зареждане на външни устройства с 3,7 кВт тук.

Renault не обяснява защо функцията V2G първоначално няма да се предлага в Германия. Както е известно, той се реализира в Европа с технологичния партньор The Mobility House. Огромният брой мрежови оператори вероятно причинява забавянето. В края на краищата в Германия има повече от 900 оператора на електрическа мрежа. В други страни броят на мрежовите оператори е едноцифрен.

Преди официалното пускане на пазара на 31 май, Renault дава на притежателите на така наречения R5 R-Pass десетдневен интервал за тяхната поръчка от днес. Този пропуск се предлагаше предварително за 150 евро. Клиентите могат да избират от пет цвята: привличащи окото зелено и жълто или по-приглушените цветове среднощно синьо, бяло и черна перла. Зелената боя се предлага фабрично, останалите цветове срещу допълнително заплащане.

Наличните вече версии Techno и Iconic Five се различават основно по отношение на вътрешната облицовка и седалките. Стандартно те предлагат автоматичен климатик, 18-инчови джанти („Techno“ и „Chrono“), камера за заден ход, адаптивен круиз контрол и два хоризонтални дисплея: 10-инчов цифров дисплей за водача и 10,1-инчов централен монитор за мултимедийната система OpenR Link с интегриран Google. Последното включва планиране на маршрути, специално проектирано за електрически превозни средства.

Между другото, електрическият R5 стартира на вътрешния пазар във Франция на малко по-висока начална цена. Въпреки това, тъй като отговаря на изискванията за пълната субсидия за покупка там, в крайна сметка струва по-малко, отколкото в Германия, а именно 29 490 евро.