Volkswagen Group потвърждава €20 000 EV
След дълги размишления Volkswagen Group даде зелена светлина за пускането на електрически автомобили с начална цена от 20 000 евро. Първият модел ще бъде представен през 2027 г.
volkswagen-group.com, carmagazine.co.uk
На изобр. – тийзър
В прессъобщението VW заявява, че „работи от известно време, за да предложи компактни, особено евтини електрически превозни средства в ценовия диапазон от около 20 000 евро“. Трябва да се отбележи, че прессъобщението е изпратено от Volkswagen Group Communications, а не от марката VW. Това е така, защото „масовите марки на групата“ ще използват такива превозни средства, за да изпълнят обещанието си да осигурят мобилност за всички и да улеснят започването на работа с електромобили. „С разнообразието на марките си Volkswagen Group поема и социална отговорност за достъпна, устойчива мобилност“, се казва в прессъобщението.
„Поколения хора свързват силните марки на Volkswagen Group с първата им кола – и с достъпната мобилност. Като група със силни марки, ние продължаваме да поемаме тази социална отговорност и до днес“, казва Оливър Блуме, главен изпълнителен директор на Volkswagen Group. „Ето защо съм много доволен, че стартираме проект, ориентиран към бъдещето. Става дума за базова електрическа мобилност от Европа за Европа. Правейки това, ние съчетаваме ясен ангажимент към Европа като индустриална локация, европейска индустриална политика и в крайна сметка действаме в интерес на европейските клиенти.”
Автомобилите ще се произвеждат в Европа, което според VW „на свой ред е от полза за Европа като индустриално място“. Друго предимство е, че дългите транспортни маршрути за компонентите ще бъдат намалени и в резултат на това ще бъдат избегнати емисиите на CO2.
Групата обаче все още не е обявила никакви подробности за автомобила, който в случая на самия VW може да се нарече ID.1. Следователно не е ясно на коя платформа ще бъдат базирани превозните средства и какви ключови данни са насочени за батерията, обхвата и системата за зареждане. Като един от най-големите разходни фактори в електрическата кола, батерията е особено важна в този ценови сегмент. С изявлението за кратките маршрути за доставка изглежда доста малко вероятно VW да разчита на закупени батерийни клетки от Далечния изток.
Томас Шефер, главен изпълнителен директор на марката Volkswagen, вярва, че изграждането на EV с цена от 20 000 евро ще бъде предизвикателство, но осъществимо. „Въпреки атрактивната цена, нашите превозни средства ще поставят стандарти в началния сегмент по отношение на технология, дизайн, качество и потребителско изживяване“, казва той. „Тази задача стана по-взискателна поради нарастващите разходи за енергия, материали и суровини. Едно нещо е ясно: електромобилността от Европа за Европа може да успее само с политическа подкрепа и конкурентни рамкови условия.“
Съобщението идва само два месеца след като Шефер обяви на годишната пресконференция на компанията, че електрически автомобил с работно заглавие ID.1 може да излезе на пътя. Явно вече беше ясно как ще изглежда колата. Все още трябва да се реши точното изпълнение и къде ще бъде построено превозното средство.
Един сценарий беше сътрудничество с Renault. Но само миналата седмица френският автомобилен производител потвърди, че едноседмичните преговори не са се превърнали в сделка. Няма обяснение какво е това. Самостоятелното съобщение на Volkswagen Group показва, че предстоящите електрически градски автомобили ще бъдат базирани на вътрешна платформа.
Както бе споменато по-горе, производителят все още не е публикувал технически подробности. Но вече има слухове. Според доклад на British Car Magazine VW ID.1 може да има пробег от 300 км. Изданието цитира Шефер, който казва, че клиентите няма да намерят електрически автомобил с пробег от само 150 км много практичен и че такъв модел не би предложил значително предимство пред PHEV.
Volkswagen Group пусна и тийзър на първия планиран електрически автомобил на стойност 20 000 евро. Страничният профил изглежда вдъхновен от VW ID.2 SUV, който ще дебютира през 2026 г. Той се отличава с по-изправени предни и задни панели, по-извито наклонен преден капак и по-късо междуосие. Изразените калници придават на автомобила спортен вид и за разлика от тези на VW ID.2 SUV, те са кръгли, а не квадратни.
Подобно на „семейството електрически градски автомобили“, което ще се състои от VW ID.2, VW ID.2 SUV, Skoda Epiq и Cupra Raval, предстоящата гама електрически градски автомобили може да се състои от множество модели. Но това все още не е потвърдено официално. През март Шефер наистина каза, че има четири проектни екипа, работещи по бъдещия EV.