Nissan ще стартира тестово производство на Leaf от следващо поколение през август
Следващото поколение Nissan Leaf вероятно е след по-малко от година от пристигането в шоурумите. Може да дебютира по-късно тази година, но производството няма да започне до март 2025 г.
autocar.co.uk, global.nissannews.com, aesc.co.uk, nissan-global.com, global.nissannews.com
Според Autocar Nissan ще започне пробно производство на Leaf от следващо поколение в своя завод в Съндърланд във Великобритания за шест месеца през август. Ако няма проблеми, автомобилният производител се стреми да бъде готов да започне серийно производство още през март 2025 г. и е вероятно Nissan да представи серийната версия до края на 2024 г.
Въпреки че Nissan не е потвърдил официално това, в края на 2023 г. беше съобщено, че възнамерява да произвежда три електрически модела в своя завод в Съндърланд, Англия: двете BEV версии на Qashqai и Juke, както и следващото поколение на Leaf .
Nissan преобразува бившата линия за сглобяване на батерии за Leaf в своя завод в Обединеното кралство в линия за сглобяване на превозни средства за първия в историята акумулаторно електрически Juke. Втора фабрика за батерии е в процес на изграждане в Съндърланд с годишен капацитет от 12 ГВтч, което ще бъде достатъчно за захранване на 100 000 EV.
Притежаван от дългогодишния доставчик на японския автомобилен производител AESC, новият завод за батерии ще произвежда батерии за следващото поколение Leaf. AESC каза, че тези батерии ще имат 30 процента повече енергийна плътност за по-висок обхват и подобрена ефективност. За справка, настоящият Leaf се предлага с 39 кВтч батериен пакет и 59 кВтч батериен пакет и осигурява WLTP пробег от 270 км с първия и 385 км с втория.
Следващото поколение Nissan Leaf вероятно ще седи на платформата AmpR Medium на Ampere, известна преди като CMF-EV и разработена за C-сегмент (компактни) EV. Ampere е нова компания за електромобили и софтуер, собственост на партньора на алианса на Nissan Renault Group в Европа, а японският автомобилен производител е стратегически инвеститор.
Първото поколение Leaf беше семеен хечбек с конвенционален дизайн, а моделът от второ поколение продължи с изпитаната формула. Третото поколение Leaf обаче ще бъде радикално проектиран кросоувър. С дизайн, вдъхновен от концепцията Nissan Chill-Out, той ще има екстериор с нестандартни предни светлини и бързо наклонена линия на покрива, за да изглежда футуристично и да има съответно ниска устойчивост на вятър. Nissan посочи e-4ORCE като една от характеристиките на концепцията Chill-Out, което показва, че може да предложи опция за задвижване на всички колела с двумоторно задвижване в следващото поколение Leaf.
Двата допълнителни електрически модела Qashqai и Juke, заедно с друга фабрика за батерии и инфраструктурни проекти, ще доведат до инвестиция до £2 милиарда (около €2,3 милиарда) в Обединеното кралство, както Nissan обясни през ноември. Autocar заявява, че новият Leaf през март 2025 г. ще бъде последван от електрическия Juke през 2027 г. Все още няма подробности за пускането на пазара на електрическия Qashqai.
Като първата в света електрическа кола за масовия пазар, Leaf изигра ключова роля в популяризирането на превозни средства с нулеви емисии в световен мащаб.
До юли 2023 г. Nissan продаваше Leaf на приблизително 50 пазара по света, като кумулативните продажби надхвърлиха 650 000 бройки. Превръщането му в кросоувър за третото поколение би трябвало да помогне на компанията да завърши своята гама.