Архив

Audi Q6 e-tron със задно предаване постига над 640 километра

Дори преди официалното пускане на пазара през август тази година, Audi обяви допълнителен вариант на задвижване за Q6 e-tron. Задвижването на задните колела увеличава пробега и намалява базовата цена. Новият Q6 e-tron Performance обаче няма да бъде най-евтиният модел в гамата Q6 за дълго.

audi-mediacenter.com

Наставката „Performance“ към името на новия вариант може да е малко объркваща, тъй като това не е особено мощен модел, а най-слабият Q6 e-tron досега. На световната премиера през март 2024 г. Audi представи две версии със задвижване на всички колела, Q6 e-tron quattro и SQ6 e-tron quattro съответно с 285 и 380 кВт мощност.

Audi BEV Q6 e-tron

Audi BEV Q6 e-tron

Новият Q6 e-tron Performance използва същата батерия от 100 кВтч (94,9 кВтч нето) като моделите със задвижване на четирите колела, но има само електрически мотор на задната ос. Той произвежда 240 кВт, предлага 485 Нм въртящ момент и може да ускори автомобила от място до 100 км в час за 6,6 секунди. Тъй като този вариант на задвижване позволява пробег до 641 километра според WLTP (задвижване на всички колела: максимум 625 километра) и може да се презарежда до 260 километра за десет минути, версията Performance трябва да бъде „атрактивен избор“ за клиенти, „които търсят не само висок електрически пробег, динамична производителност и пригодност за ежедневна употреба, но и много кратки спирания за зареждане“, според Audi.

Има малка разлика спрямо вариантите със задвижване на четирите колела по отношение на батерията: Audi говори за до 260 кВт DC мощност на зареждане, а не за 270 кВт – но брутното и нетното енергийно съдържание е абсолютно същото. Ефектът върху времето за зареждане от десет до 80 процента е минимален; при 22 минути, такъв процес на зареждане отнема само една минута повече.

Q6 e-tron Performance              Q6 e-tron quattro                   SQ6 e-tron quattro

Задв. система RWD                 AWD                                     AWD

Мощност 240 кВт                    285 кВт                                 380 кВт

Ускорение 6.6 сек.                   5.9 сек.                                  4.3 сек.

Макс. скорост 210 км/ч           210 км/ч                                230 км/ч

WLTP обхват 641 км               625 км                                   598 км

Кап. на бат. 100 кВтч              100 кВтч                               100 кВтч

Кап. на зар. DC 260 кВт          270 кВт                                 270 кВт

Време за зар. DC 10-80% *     21 мин.                                  21 мин

Цена 68 800 евро                     74 700 евро                            93 800 евро

*Все още няма налична информация

Според прессъобщението електрическият мотор на задната ос е „компактна и мощна синхронна машина с постоянен магнит (PSM)“. Това не е изненада, тъй като моделите със задвижване на четирите колела също имат PSM отзад и асинхронен двигател (ASM) на предната ос. При 485 Нм обаче въртящият момент на модела със задно задвижване е по-нисък от въртящия момент на задния двигател при модела със задвижване на всички колела с мощност 285 кВт (580 Нм). Audi произвежда самите двигатели в Гьор, Унгария и те също се различават от двигателите в сестринския модел PPE, Porsche Macan.

С тегло без товар от 2,2 тона (2275 килограма с водача), новият модел със задно задвижване е точно 125 килограма по-лек от Q6 e-tron quattro. Полезният товар обаче е същият – 540 килограма, което означава, че брутното тегло на превозното средство на Q6 e-tron Performance е по-ниско – 2815 килограма. Моделът със задно задвижване може да тегли до 2000 килограма върху теглича на ремаркето, докато на quattro е разрешено да тегли 2,4 тона. Въпреки това натоварването на теглича (100 килограма) и натоварването на покрива (75 килограма) са еднакви.

Следва още Q6 вариант

Audi Q6 e-tron Performance вече е достъпен за поръчка за 68 800 евро и този вариант се очаква да бъде доставен от третото тримесечие на 2024 г. Това е само няколко месеца след двата модела със задвижване на всички колела, които се очаква пуснете в продажба на клиенти от август. Q6 e-tron quattro се предлага от 74 700 евро, а най-добрият модел SQ6 e-tron quattro от 93 800 евро. Всички варианти ще се произвеждат в главния завод в Инголщат.

Вероятно ще има друг вариант под Q6 e-tron Performance, който вече беше представен. Audi вече показа перспективата за още два варианта със задно задвижване на световната премиера. В допълнение към модела „с фокус върху ефективността и обхвата“ (Q6 e-tron Performance с батерия от 100 кВтч), ще има и базова версия, която вероятно ще бъде пусната на пазара като Q6 e-tron без друг суфикс на името. В тази версия само десет вместо дванадесет батерийни модула трябва да бъдат монтирани в долната част на автомобила, което води до енергийно съдържание от 83 кВтч. Все още не е известно кога и на каква цена този начален модел от серията Q6 ще бъде пуснат на пазара.